שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התראיין היום (שלישי) לכאן רשת ב', התייחס למגעים להחזרת חטופים משבי החמאס בעזה ואמר כי "זה לא הדבר הכי חשוב, חשוב לנצח, האמירות 'בכל מחיר' הן לא נכונות. זו לא תחרות".

שר בממשלה מודה: "הכניסה לרפיח תסכן את החטופים"

עם זאת, אמר השר כי "צריך להחזיר את החטופים, צריך להפעיל לחץ על חמאס. אני אומר למשפחות החטופים שאנחנו מחויבים להביא אותם הביתה, אנחנו הולכים לישון עם זה בלילה והופכים כל אבן". 

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את סמוטריץ': "המתקפה של סמוטריץ על משפחות החטופים היא חרפה מוסרית. אנשים חסרי לב לא יכולים להמשיך להוביל לתהום את מדינת ישראל. סמוטריץ, במשמרת שלך ושל נתניהו נרצחו 1,200 ישראלים, במשמרת שלך נחטפו, עונו ונאנסו אזרחים ישראלים שאתה אחראי לגורלם. בלי החזרת החטופים ישראל לא תנצח".

כעת, פרסם שר האוצר הבהרה בחשבון הטוויטר: "נשאלתי בראיון האם החזרת החטופים זה לא הדבר הכי חשוב לפני השמדת חמאס והניצחון במלחמה. תשובתי ברורה: רק על ידי השמדת החמאס והניצחון במלחמה נחזיר את כל החטופים. מי שקורא לעסקה בכל מחיר, יביא לתבוסת ישראל במלחמה וגם ירחיק את הסיכוי להחזיר את החטופים הביתה".

בתוך כך, בארגון הטרור חמאס הודיעו מוקדם יותר היום ​​על הגעתו של ראש הלשכה המדינית איסמעיל הנייה לקהיר שבמצרים כדי לדון בעסקת חטופים, כשברקע גוברת ההערכה כי צה"ל ייכנס לרפיח שבדרום הרצועה. שר התרבות והספורט מיקי זוהר מהליכוד אמר בדיון בוועדת העלייה והקליטה בכנסת כי "כניסה של צה"ל לרפיח תסכן חיי חטופים". זוהר אמר את הדברים לאחר שנשאל על הנושא ישירות על ידי אחת ממשפחות החטופים בדיון.

כמו כן, בעיתון "אילאף" הסעודי דווח כי גורם ביטחוני טען שבישראל יש מידע והערכות המצביעות על כך שמנהיגי חמאס, בהם יחיא סינוואר ואחיו הצליחו לאחרונה להימלט דרך מנהרות בין רפיח לשטח מצרים, כאשר החשש העיקרי הוא כי הם נמלטו עם חטופים.