על פי דיווח הערב (שלישי) בכאן 11, לפי תרחיש של רשות החירום הלאומית, במקרה של מתקפה גדולה של ארגון הטרור חיזבאללה, 60 אחוז מהמדינה תיוותר בלי חשמל. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר: "אנשים רבים עלולים לאבד את חייהם, ייתכנו מספר עלטות ארציות של מעל 60% ל-48 שעות. הפסקות חשמל מקומיות צפויות להימשך עד 3 שבועות, והפסקות חשמל מקומיות של שעתיים עד 3 פעמים ביום".

לקראת הפסקות חשמל נרחבות: צמרת המדינה נערכת לתרחיש האימים

עוד דווח כי הטיפול במונשמים ונתמכי נשימה במצב של הפסקות חשמל ממושכות ייעשה הרבה יותר מורכב, כאשר כעת נערכים לטפל באוכלוסייה של לפחות 35 אלף מונשמים. בתוך כך, משרד הבריאות יוצא בימים אלה לרכש ענק של גנרטורים, ובנוסף בשיחה מבקש משרד הבריאות מהרשויות להקים מרכזי אנרגיה וחמצן ברשויות.

בתוך כך, בסוף השבוע שעבר נועדו בבסיס האם של פיקוד העורף שרי הביטחון, הבריאות, התקשורת, הפנים, מנכ״לים של משרדי ממשלה נוספים, ראש המועצה לביטחון לאומי, ראש רשות החירום הלאומית, ראש עיריית נשר וצמרת פיקוד העורף. על השולחן הוצג גם כן תרחיש לחימה מצפון, הכולל עלטה - הפסקות חשמל ארוכות, אשר יאלצו מוכנות נרחבת של האוכלוסייה.

כאמור, בשבועות האחרונים נושא המוכנות לתרחיש הפסקות חשמל מככב בכותרות, לא אחת בגלל קריאתו של רועי לוי, ראש עיריית נשר, על חוסר שקיפות המידע לציבור. ביום חמישי האחרון התקיים פורום של בכירי הממשלה וכוחות החירום הלאומיים, אשר דנו בהכנת העורף והתמודדות עם תרחיש עלטה.

ראש עיריית נשר אמר בנושא כי ״לפני שאנחנו מדברים על הפרטים בוא נדבר על הפער המשמעותי ביותר. עד היום לא הוצג לרשויות המקומיות תרחיש העלטה באופן מסודר. בפעם הראשונה אני שמעתי אותו במקרה ממשרד הבריאות בדיון מונשמים. גם הציבור לא מכיר את התרחיש. רק לפני שבוע מנכ"ל חברת החשמל הודיע שהוא לא מכיר תרחיש של עלטה והיום כל משרדי הממשלה דנים בתרחיש. המידע הסותר יוצא בלבול רב אצל האזרחים והם לא יודעים כיצד להיערך".