איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית מפרסם הבוקר (רביעי) דו"ח רשמי ראשון, המקיף ביותר עד כה בישראל, על פשעי המין והשחתת הגוף שבוצעו בחלק מקורבנות טבח השבעה באוקטובר על ידי רוצחי חמאס. הדו"ח המלא יהיה זמין בפרסומי האיגוד וכאן ננסה לחסוך בתיאורים גרפיים קשים. בבסיס הדו"ח עשרות פרטי מידע חסויים וגלויים, כולל עדויות ניצולים, ראיונות עם כוחות הצלה וטיפול, מידע שהותר לפרסום ופניות שהגיעו אל האיגוד. 

חטופה שחזרה בעדות מצמררת: "שמעתי משלוש חטופות ששוביהן תקפו אותן מינית"
"אונס קבוצתי והוצאה להורג": זוועות השבת השחורה הגיעו ל-BBC

"הדוח אינו מספק מידע כמותי, מאחר שלאור טבעם של האירועים שנגמרו ברובם ברצח הקורבנות, היקפם המלא ייתכן שלא יוודע לעולם" מדגישים באיגוד מרכזי הסיוע. ועדיין, הדו"ח מוכיח בבירור כי היה מדובר באסטרטגיית פעולה ברורה של התעללות מינית שיטתית, מכוונת ואכזרית ביותר. ד"ר כרמית קלר חלמיש, מנהלת תחום המחקר באיגוד מרכזי הסיוע, ומנהלת הידע באיגוד, נגה ברגר, ערכו את הדוח ואלה כמה מממצאיו הקשים.

אל תגידו לא ידענו - רוצים ללמוד אנגלית? יש לנו הטבה מיוחדת. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הדו"ח מוצא כי מתקפת חמאס כללה מעשי אונס אלימים, תוך איום בכלי נשק, שבחלק מהמקרים כוונו כלפי נשים פצועות. רבים ממעשי האונס בוצעו בצורה קבוצתית, תוך שיתוף פעולה בין המחבלים המתעללים. לעיתים קרובות, בוצע האונס מול "קהל": בני זוג, משפחה או חברים, באופן שנועד להגביר את הכאב וחוסר האונים של כל הנוכחים ולזרוע אימה נוספת. מחבלי חמאס ביצעו מסע ציד בעקבות צעירות וצעירים שברחו מאתר מסיבת "נובה", ולפי עדויות גררו אותם מהשיער, תוך צרחות. המעשים כוונו לנשים, נערות וגברים כאחד. 

במרבית המקרים, הקורבנות הוצאו להורג לאחר ואף במהלך האונס. שורת עדויות, ראיונות ומקורות נוספים מעידים על כך שמחבלי חמאס השתמשו בפרקטיקות סדיסטיות, שנועדו להעצים את ממד ההשפלה והאימה שבהתעללות המינית. חלק גדול מהגופות של קורבנות פשעי המין נמצאו כפותות וכבולות. איברי מין של נשים וגברים הושחתו באופן ברוטאלי, ולעיתים אף הוחדרו בהם כלי נשק. חלק מהגופות התגלו כממולכדות. המחבלים לא עצרו בירי, וכרתו והשחיתו עם סכינים איברי מין וחלקי גוף נוספים. 

אלה ארבע זירות הפשעים נגד האנושות שביצע חמאס בטבח השבעה באוקטובר:

מסיבת נובה – הן סרטונים והן עדויות מוכיחים שורת פגיעות מיניות קשות בזירה. עדויות ניצולים על אונס קבוצתי מתיישבות עם תיאורים מקבילים של גורמי הפינוי והטיפול בגופות.

ישובים בדרום – בבתים רבים נמצאו סימנים לביצוע מעשי אונס בסמוך לרצח, בחלק גדול מהמקרים מול או ליד בני משפחה. עדויות על הנעשה בקיבוץ בארי חושפות שורת מקרים מזעזעים של פגיעות מיניות קשות בנשים ונערות ואף מקרה של הטמנת סכין באיבר המין. 

בסיסי צה"ל  - גופות חיילות שהגיעו למחנה "שורה" כללו סימני לאלימות מינית ברורה.

שבי – על פי עדותיהם של אלו שחזרו מן השבי. 

מחברות הדו"ח מדגישות: "הפרקטיקות הברוטליות בהם נעשה שימוש כמו כריתת איברים אינטימיים של נערות, נשים וגברים, ירי והטמנה של נשק באיברי מין, נועדו להשחית ולפגוע באופן סדיסטי ומזרה אימה ולהעצים את ההשפעה על הקורבנות ועל סביבתם חסרת האונים".

אורית סוליציאנו מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע, מוסיפה: "חמאס בחר לפצוע את ישראל בשתי אסטרטגיות ברורות – לקיחת אזרחים בשבי ופשעי מין סדיסטיים. הדוח יוגש למוסדות האו"ם ואינו משאיר אפשרות להכחשה או התעלמות. עמידה מנגד תיזכר ככתם היסטורי על כל מי שבחרו להשתיק ולהכחיש את פשעי המין שביצעו רוצחי חמאס".