השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הגיב היום (רביעי) לדיווח בכאן רשת ב', לפיו היועמ"שית ופרקליט המדינה לוחצים על ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה ניצב יגאל בן שלום להאריך את כהונתו, זאת במטרה למנוע ממנו להיות זה שימנה את מחליפו. 

בשכונה שבה חוסל מורנייה: דיווח על סיכול ממוקד בלב דמשק | צפו בתיעוד
איראן מאשימה באופן רשמי: ישראל עומדת מאחורי פיצוץ צינורות הגז

"בכוונתי לפנות ליועצת המשפטית לממשלה עוד היום ולבקש ממנה הבהרות וכן להעביר את הדברים להתייחסות ראש הממשלה ושר המשפטים", ציין והוסיף: "אם הפרסום נכון, היועמ"שית ופרקליט המדינה מתערבים במינויים במשטרת ישראל ומנסים למנוע מצב בו השר לביטחון לאומי ימנה את ראש אח״מ הבא - מדובר ברעידת אדמה. היועמ״שית לממשלה לא מונתה כדי להחליף את שיקול הדעת של שרי ממשלת ישראל ולנהל אותם".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ראש אגף חקירות ומודיעין ניצב יגאל בן שלום (צילום: דוברות המשטרה)
ראש אגף חקירות ומודיעין ניצב יגאל בן שלום (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, ניצב בן שלום שוחח עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ שבתאי והודיע לו כי בעקבות נסיבות אישיות, הוא מבקש לסיים את דרכו במשטרה. נזכיר כי השר לביטחון לאומי בן גביר האריך את כהונתו של שבתאי בחצי שנה והיא אמורה להסתיים בראשית חודש יוני הקרוב. בינתיים, היחסים בין השר למפכ"ל מצויים בנקודה חיובית, לרבות שיתוף פעולה ולא מן הנמנע כי בן גביר ימצא לנכון להאריך את כהונתו פעם נוספת.  

בעקבות כך, בן גביר זימן לשיחה את ראש אח״מ  לבדוק באם נכונים הפרסומים. חשוב לציין שלשר יש אימון מלא בניצב בן שלום והוא מעריך אותו מאד אולם ברצונו לברר האם יש גורמים שמנסים להפעיל עליו לחץ פסול.