לפני מעט יותר משבוע נחשפנו לסיפור גבורתו של טשאגר טוואבה בשבעה באוקטובר, שהובא בסרטה של חן ליברמן ב"עובדה". היום (רביעי) ביקר נשיא המדינה יצחק הרצוג בבא"ח גולני ונפגש עמו, יחד עם לוחמים נוספים. 

כביש חוצה עזה: המחיר הכבד שמשלם חמאס ומנוף הלחץ על ישראל
"רעידת אדמה, אבקש ממנה הבהרות": בן גביר והיועמ"שית בהתנגשות

במהלך הביקור, אמר הרצוג כי "אני רואה בעם תעצומות נפש, אור גנוז אדיר. לא מגיע לו שהוא יריב כל היום אחד עם השני, כולנו פה אחים, תסתכלו על ההבדלים, כולנו מרקעים שונים, עם סיפורים שונים, עליות שונות. זה בכלל לא מעניין. יש פה עם יוצא מן הכלל, משפחות נפלאות, רוח נהדרת".

הנשיא יצחק הרצוג עם לוחמי גולני (צילום :אבי קנר)

טוואבה עצמו אמר לנשיא: "חשוב לי מאוד להגיד, אמנם הוציאו אותי גיבור לאומי אבל זה אני. יש את הסמ"פ שהיה איתי בקבלת ההחלטות ואת הלוחמים שבלעדיהם אנחנו לא שווים כלום, חשוב לשים את זה על השולחן.

עוד ציין הרצוג: "אנחנו נמצאים בגזרה אסטרטגית מורכבת, אנחנו ברגע היסטורי אמיתי. מולנו יש אימפריית רשע שיושבת בטהרן ומפעילה את כל הכלים שלה על לוח השחמט ויוצרת היום משבר עולמי. אנחנו נלחמים לא רק בשביל עצמנו, אלא גם בשביל העולם כולו. אני אומר את זה מבוקר עד לילה לכל מנהיגי תבל".

"אנחנו נעבור את התקופה הזאת, נתגבר בזכותכם. בזכות הגבורה העצומה שלכם, וזו לא קלישאה, זה לא משהו שאני אומר לכם כדי שתרגישו טוב, אתם צריכים לדעת, שעשיתם מלאכת קודש מדהימה, בגבורה עילאית. גולני נלחמה הכי טוב שאפשר, כולם יודעים את זה. כל יחידות צה״ל נלחמו הכי טוב שאפשר. ההישגים עצומים", הוסיף.