"פברואר יוצא מן הכלל" הוא חודש המודעות להשתלבות א.נשים עם מוגבלות של החברה למתנ"סים, המתקיים ברחבי הארץ זו השנה השישית ברציפות. השנה, הפרויקט הפך להיות עוד יותר רלוונטי וחשוב, לאחר שבחודשים האחרונים נוספו אלפי פצועים ומתמודדי נפש, המתמודדים ומתמודדות לראשונה בחייהם עם מוגבלות.

במסגרת הפרויקט, מתקיימים במהלך חודש פברואר במרכזים הקהילתיים בכל רחבי הארץ מאות אירועים משולבים בהשתתפות מאות אלפי אנשים עם וללא מוגבלות. בין האירועים שנערכו השנה היו מפגשי שיח, הרצאות, אירועי תרבות וספורט ואירועי הסברה, במטרה להציף את נושא המוגבלות על סדר היום הציבורי ולהעלות את המודעות והצורך שלנו כחברה לפעול למען מתן הזדמנות שווה בכל תחומי החיים. 

אחד האירועים המרגשים התקיים באולם המרכז הקהילתי גלי ים, מבית החברה למתנ"סים, שביום יום משמש כבית הספר למחול. המקום הפך לאולם נוצץ במיוחד, עם עמודי מסלול זהובים, כסאות מרופדים ושטיח אדום שעליו צעדו מתמודדות נפש ונשים שאינן מתמודדות מהקהילה, לקול תשואות הקהל. המקום היה מלא בבני משפחה, חברים ותושבים נרגשים ולא נשארה אף עין אחת יבשה לנוכח המסר שהועבר בערב זה: כולנו שווים ושוות. לינור אברג'יל, מיס עולם לשעבר, הגיעה כאורחת הכבוד וברכה את המודליסטיות הנרגשות.

רכזת "עמיתים" במרכז הקהילתי גלי ים, בת אל גרין, סיפרה כי "תצוגת האופנה הייתה נקודת הציון לתהליך ארוך ומרתק שעברנו עם מתמודדות הנפש הנמצאות בתוכנית 'עמיתים' – תכנית בשיתוף פעולה של החברה למתנ"סים ומשרד הבריאות, המלווה מתמודדי.ות נפש להשתלבות בקהילה במסגרות פנאי. חשוב להבין את המשמעות של להיות מתמודדת נפש: מדובר בנשים שמתמודדות יום יום לא רק עם הקשיים העצמאיים שלהם, אלא גם עם תחושת השקיפות שלהן בעיני החברה. לכן התהליך היה כל כך חשוב ומשמעותי וכלל הרבה הכנה נפשית. לכל מתמודדת הצמדנו מלווה אישית, שתמכה בה ועזרה לה להתארגן לתצוגה, ודאגה לכל פרט ועניין לאורך כל התקופה, כך שהמתמודדות הגיעו שלוות, מוכנות וערוכות לקו הסיום".

לפני מספר חודשים, כחלק מההכנות לאירוע, הגיעו מתמודדות הנפש לפגישות פרטניות וקבוצתיות בהן דיברו על דימוי גוף, בטחון, שינוי סטיגמה, שינוי חברתי וגם על הפקת תצוגת האופנה. בין לבין הגיעו גם מעצבות אופנה ששיתפו פעולה, עיצבו ותפרו בגדים במיוחד לתצוגה. סטייליסטית הוסיפה ונתנה לכל אחת טאץ' ייחודי וכוריאוגרפית לימדה אותן את אומנות ההליכה על המסלול, צעדים מיוחדים, וכן את ההעמדה לסיום התצוגה. ביום האירוע, הצטרפו לצוות המתנדבות גם מסרקות, מאפרות, מעצבת בר מושקע, קונדיטורית שיצרה עוגה מעוצבת בסגנון תצוגת אופנה ועוד.

רותי שפיצר, מנהלת המרכז הקהילתי גלי ים: "אני נרגשת כל כך גם מספר ימים לאחר תצוגת האופנה, משום שאני רואה כמה הדים נוצרו מהערב המשמעותי והמרגש הזה. כל המודליסטיות באופוריה, ונוצר חיבור מדהים בין מתמודדות הנפש לנשות הקהילה. אנחנו בימים של מלחמה, בהם כולנו עוברים התמודדויות נפש, ובמיוחד אלו אשר בני משפחותיהם חיילים וחיילות הנמצאים בקו העימות. מתמודדי ומתמודדות הנפש סובלים וסובלות יום יום, שעה שעה, גם לפני המלחמה והם גם ימשיכו להתמודד אחרי המלחמה. מתמודדי הנפש אינם שקופים, וחובתנו כחברה להושיט יד, ולתת מקום בקהילה לכל אחד ואחת. לכן האירוע המדהים שהיה הינו בעל ערך חברתי גבוה מאוד".