משפחות חטופים חסמו היום (שישי) את איילון צפון בסמוך למחלף השלום. המשפחות קיימו במקום קבלת שבת וסביב שולחן השבת הוצבו מספר כיסאות ריקים למען 134 החטופים המוחזקים מזה 140 ימים בשבי חמאס.

הפסקה בפריז החלה; דיווח: חמאס עדיין דורש את נסיגת צה"ל
עסקת החטופים תצא לפועל? "מבחינת החמאס הם לא קלפי מיקוח, הם ביטוח חיים"

סביב השולחן יושבים בני המשפחות: קלדרון, מצגר, מונדר, פלטי-קציר ואור, והם מלווים בפעילים למען שחרור החטופים. במקום הוצבו שלטים ועליהם הכיתוב: "מה אם זאת הייתה המשפחה שלך? זו לא שבת בלעדיהם" ו- "רק מאבק יחזיר את החטופים".

בעקבות הדיווחים על התקדמות במגעים לעסקה ולאור התבטאויותיו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ורשות המשפחות מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתעלם משיקולים פוליטיים ולעשות הכל כדי שתהיה זו השבת האחרונה ללא החטופים ולהביא לעסקה. המשפחות קוראות לציבור להצטרף אליהן למאבק ולהפעיל כל לחץ אפשרי על ראש הממשלה לקבל את ההחלטה. 

מהמשפחות נמסר: "אין ניצחון בלי החזרת החטופים והזמן של החטופים בשבי נגמר. אם לא תהיה עסקה עכשיו נקבל חזרה 134 גופות. נתניהו הפקיר  אותם ב7 באוקטובר והוא חייב להתעלות מעל לכל שיקול פוליטי, להתעלם מסמוטריץ ובן גביר ולמלא את חובתו המוסרית להחזיר אותם הביתה. אם לא תהיה עסקה עכשיו זה הזמן של כל מי שרוצה את החטופים בבית להצטרף אלינו ולשבש את המדינה. רק מאבק יחזיר את החטופים".