נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח בשבוע שעבר את משלחת לשכת המסחר היהודית האורתודוקסית מארה"ב בבית הנשיא בירושלים. במהלך הפגישה, הנשיא הרצוג הביע את הערצתו לעבודתה של לשכת המסחר היהודית האורתודוקסית בבניית גשרים בין קהילות ומדינות תוך העצמת עסקים המכנים אותה קידוש השם ענק תוך הכרה בלייקווד ניו ג'רזי כקהילה האהובה עליו בארה"ב. הוא שיבח את הארגון על מאמציו לכריתת בריתות ברחבי הקהילה, ישראל, ארצות הברית והעולם.

המשלחת כללה עשרים מנהיגים עסקיים יהודים שהם חלק מדירקטוריון לשכת המסחר היהודית האורתודוקסית וההנהגה המבצעת מניו ג'רזי, ניו יורק, ישראל, אירופה וחלקים אחרים של הרשת העולמית של הלשכה. יתר על כן, הנשיא הרצוג זכה להכרה על ידי הלשכה וקרן מוריס כץ עם פרס מוריס כץ מורשת ביום נשיאי ארה"ב.

הנשיא הביע סיפוק עמוק על קבלת הפרס שהכיר בו על כך שנשא את המסר של אוסף הנשיא ההיסטורי המפורסם בעולם באומר "לעולם לא שוב" ועל הפגנת הערכה לנשיאי ארה"ב.

 על פרס אוסף נשיא מוריס כץ; מוריס כץ הוא אמן בעל שם עם עבודה במוזיאונים רבים, כולל הסמיתסוניאן הרקע שלו כניצול שואה ובסופו של דבר פטריוט אמריקאי אמיתי, שהעריך להפליא את ההזדמנויות שמצא כשהתקבל בברכה לחופינו ב-1949, הובילו אותו ליצור את זה. אוסף נפלא.
 
תוך דקות לאחר הירצחו של הנשיא ג'ון קנדי, החל מוריס כץ בפרויקט שנשאר היוזמה היקרה ביותר שלו למשך שארית חייו: האוסף הנשיאותי. במשך שש שנים, מר כץ צייר בקפידה דיוקנאות מופתים של כל נשיא, החל בג'ורג' וושינגטון וכלה בנשיא האחרון בחייו, ג'ורג' ה.וו. שיח. מר כץ השקיע בממוצע 200 שעות על כל דיוקן אוסף נשיאותי, שכולם צוירו בסגנון מאסטר ישן.

המשלחת כללה אישים בולטים כמו הארי (צבי) ברקוביץ, מייסד פרויקט תלמאי/איגוד המשטרה היהודית האוניברסלית, משה ישראל קינדרלרר, מייסד שותף ומוציא לאור של Jewish Link NJ, ליטל קיפרמן/וקנין, נציגת NJ בישראל, וכן  אנשים נכבדים אחרים.

אירוח המשלחת של הנשיא התקיים במקביל לוועידה  של הלשכה, שהתקיים ב-21 בפברואר 2024, במרכז הכנסים נפש בנפש בירושלים, הכלל פקידי ממשל ועסקים שסיפקו תובנות ומומחיות חשובות על מגוון רחב.  של נושאים הקשורים לחיבור ועשיית עסקים עם העיר ניו יורק, עבודה עם משרד המסחר האמריקאי ושגרירות ארה"ב, וניווט בנוף העסקי בישראל.

דובי הוניג, מנכ"ל Orthodox Jewish Chamber of Commerce, מסר: "המוקד העיקרי של הכנס הוא לספק לקהילה האנגלו-אמריקאית בישראל את הידע, הכישורים והקשרים הדרושים לשגשוג במגזר העסקי. באמצעות הזדמנויות נטוורקינג ומשאבים לפיתוח עסקי, לשכת המסחר היהודית האורתודוקסית מחויבת להקל על שותפויות ושיתופי פעולה בין עסקים בארה"ב וישראל ופקידי ממשל שלהם. מטרת הכנס היא להעשיר את המיזמים העסקיים של המשתתפים ולתרום תרומה מתמשכת לצמיחתה ולשגשוגה של הקהילה האנגלו-אמריקאית בישראל. הפידבק שקבלנו מטורף, אחד האנשים שהשתתף בכנס אמר לנו שהוא חזר הרגע ממילואים בעזה ובפעם הראשונה מרגיש נורמלי, בכיר בשגרירות ארה"ב אמר לנו כשפנית אלינו היינו סקפטית עכשיו רואה כמה אתה פועל לא לקדם עצמך אלא לקדם אנשים, במסגרתו הפגשתי שגרירות לפלר הסן נחום משנה ראש העיר בירושלים שאוטוטו מתחילה לטפל במסחר בעולם ולמרות שפלר חזק בתחומה זה פעם הראשונה שנפגשים ופותח דלתות להמשך תמיכה למען ישראל, שמחנו במסגרתו להיפגש ולדק הקשרים עם מדינת ישראל עם פגישתנו עם הנשיא הרצוג נמשיך לחזק הכלכלה שת שני מדינתנו,  ארה"ב וישראל".