דוד אדרי, בעלה של "רחל מאופקים", הלך היום (שני) לעולמו. אדרי נלקח עמה כבן ערובה ב-7 באוקטובר בביתם באופקים. השניים ניצלו בזכות החלטה של רחל למשוך זמן עד הגעת כוחות משטרה, בעזרת חלוקת עוגיות וקפה למחבלים.

תמיר דהן חבר של המשפחה סיפר ״דוד היה בן אדם מדהים עם לב ענק. אהב תמיד לארח ולדבר שעות ארוכות. איש עבודה מסור  פשוט בן אדם זהב. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים״.

שכנם, פרג׳ טופאי: ״אני גר 30 שנה צמוד לבית של דוד ורחל. חשוב לי לציין ולספר שהוא היה תמיד עוזר לזולת, אין כמוהו בן אדם זהב, כל בוקר היה מתמיד לאחל בוקר טוב. תמיד היינו יושבים משוחחים על הכול. לפני שבוע וחצי דיברנו ארוכות..אדם מקסים,  קשה לי לדבר עליו בלשון עבר, בן אדם טוב בנשמה שלו ובנתינה שלו, שמעתי את הבשורה ובכיתי . אובדן קשה לשכונה לעיר ולמשפחה".

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן המשמש גם יו"ר קרן גוש עציון ספד לדוד: "נוצר ביננו קשר חם כשהצטרפתם ל-'משלחת גיבורי ישראל' למיאמי שארגנה המועצה שלנו בשיתוף קרן גוש עציון ו'עמית לדרך', לקהילות היהודיות. אתם סמל לגבורה ולתושייה, אך לאחר שעברתם מה שעברתם, המשכתם בשליחות למען עם ישראל בכדי לספר את סיפורה של ישראל בעולם ולדאוג לעוד משאבים במלחמה הזו על ארצנו. גוש עציון ועם ישראל מכיר לכם טובה. אתם ישראל היפה. רחל היקרה, אני משתתף בצערך הרב, ושולח תנחומים מקרב לב לך ולמשפחתך. יהי זכרו של דוד ברוך".

ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, ספד לו: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של דוד אדרי, מוותיקי העיר אופקים, בעלה של רחל, שבאירועי ה-7 באוקטובר הוחזק כבן ערובה יחד איתה בביתם, לאחר שהמחבלים פרצו פנימה. האירוע אמנם הסתיים בשלום ובני הזוג חולצו ממנו חיים, אך משפחתו של דוד מעידה כי האירוע מבחינתו לא הסתיים מעולם. הם הבחינו בחודשים האחרונים בהידרדרות במצבו, ככל הנראה על רקע האירוע הטראומטי שחווה. לצערנו, היום כוחו כבר לא עמד לו והוא הלך לעולמו בגיל 68, כארבעה חודשים לאחר יום הולדתו שחל ב-7 באוקטובר. אנו שולחים חיבוק גדול לבני המשפחה היקרים, לרחל הגיבורה שלנו, ולילדים אביתר, חנית וטל. העיר אופקים כולה שותפה לכאב ולצער שאתם חווים בשעות אלה. שלא תדעו עוד צער. יהי זכרו ברוך".