מכיל תוכן קשה לקריאה: דיון בנושא הצעת חוק איסור הכחשת טבח ה-7 באוקטובר, התקיים היום (שני) בוועדת החוקה בכנסת. אוריה לוברבום, שלקח חלק בלחימה הקשה מול המחבלים ביום הטבח, ובנוסף גם פינה גופות רבות של נרצחים, תקף את הצורך שבקיום דיון מסוג זה. 

לקראת הרחבת התמרון? הביקור הסודי של הרמטכ"ל וראש השב"כ במצרים
האם אתם בעד עסקת החטופים המסתנת? אלו היו התשובות שלכם

"יש לי סרטון של חייל שחותכים אותו בחיים, ואוכלים לו את הלב והכבד. יש חומרים שעוד לא נראו ויראו. זה שצריך בכלל להגיד את זה, זה בגלל שיש הרבה קבוצות וגופים רעים במדינה הזאת. יש גם רוע מתוך חולי", ציין.

עוד הוסיף: "ההכחשה הזאת ומה שאנחנו ראינו ביומיים הראשונים. כל הדברים שיש לי בראש, ואני רק עכשיו מתחיל לעכל אחורה, לא יכולים להסביר את הדבר הזה. אם היינו מפסיקים לדבר באפור אלא בשחור לבן - אנחנו יהודים, העם היהודי נטבח בגלל שהוא יהודי. יש אחים שגורלים לשותף שלנו, גם בעזה (החטופים). האפור הזה זה מה שהורג אותנו מבפנים". 

לפני כן, שיתף לוברבום בכמה עדויות קשות במיוחד שצפה בהן ממצלמות המחבלים: "אני עם הפלאפון הזה צילמתי תוך כדי לחימה בימים הראשונים באזור סופה וחולית. אני הראשון שנכנס לנחל עוז לתצפיתניות, התפוצצה לי גולגולת שלה ביד כשניסיתי להרים את הגופה ולהוציא אותה משם, והנפש עמוסה. ראיתי סרטון של חייל שחותכים אותו חי ואוכלים לו את הלב והכבד. יש לי פה 12 דקות, שמה שהממשלה פרסמה נראה כמו 'וולד דיסני'".