ראש בראש: תוצאות האמת בבחירות לרשויות המקומיות שהחלו לזרום הלילה (בין שלישי לרביעי) מהקלפיות אל הספירה בוועדת הבחירות המרכזית חושפות את ההישגים שצברו מפלגות הימין והשמאל בבחירות המקומיות, כאשר "עוצמה יהודית" בראשות השר איתמר בן גביר זכתה להישגים, וכך גם מפלגת "יש עתיד" בראשות ראש האופוזיציה יאיר לפיד. 

מי היו שיאניות התורים בקלפיות ואיפה כמעט אף אחד לא הגיע?
הרצליה בראש, בת ים בתחתית: אלו הערים הדמוקרטיות ביותר בישראל

ע"פ הודעת ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, מפלגת "יש עתיד" רשמה הישג בהיבחרם של ראשי הערים והמועצות שלה בהוד השרון, קרית אונו, גני תקוה, כוכב יאיר, אבן יהודה, גזר, רמת ישי, כפר תבור, ברנר ומג׳דל שמס.

עוד מסר כי "אנו ממתינים לקולות החיילים והחיילות בהרצליה, שם מועמד יש עתיד, יריב פישר מוביל בתום ספירת הקולות עד כה. כמו כן ממתינים למעטפות הכפולות ברחובות, שם מועמד יש עתיד, זהר בלום, צפוי להתמודד בסיבוב השני. עם הישג משמעותי במועצת העיר. 

יש עתיד הגדילה את כוחה בלמעלה מ-40 מועצות מקומיות בבחירות האחרונות. במועצות רבות, כולל בתל אביב, הפכה יש עתיד לסיעה הגדולה בעיר. זוהי עוד עדות לכוחה הצומח של יש עתיד בחברה הישראלית ולמחנה הליברלי". 

הבחירות לרשויות המקומיות (צילום: אבשלום ששוני)
הבחירות לרשויות המקומיות (צילום: אבשלום ששוני)

עם זאת, לאחר ספירת רוב הקולות ברחבי הארץ מסתמן כי עוצמה יהודית בראשות השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר רשמה הישג חסר תקדים במקומות בהם התמודדו בבחירות המוניציפליות. 

יצוין כי מדובר בפעם הראשונה שעוצמה יהודית מתמודדת בבחירות המקומיות. כאשר החל מהבוקר יהיו למפלגה עשרות נציגים ואף ראשי ערים וראשי מועצה שהמפלגה תמכה בהם.

בין הערים והמועצות שעוצמה זכתה להישגים: ירושלים (שני מנדטים), מעלה אדומים (לפחות שלושה מנדטים) עפולה (יותר משלושה מנדטים) קריית עקרון, ירוחם, חצור, צפת,  חדרה, ראש העין,  אשקלון, קריית גת, רחובות, בית שמש, מבשרת ציון. יצוין כי בחלק מהמקומות עדין ממתינים לסיום הספירה ולתוצאות הסופיות (תל אביב, אשדוד, באר שבע).

כאמור ברשימת המועמדים שקיבלו את תמיכת ׳עוצמה יהודית׳ לראשות העיר נרשמה הישג אדיר, כאשר בין הערים שניצחו או עלו לסיבוב שני: יוסי קקון בצפת, יוסי אסרף בגבעת זאב, נילי אהרון בירוחם, ישראל ברמסון בקרית ארבע וכן יהונתן קוזניץ בקרני שומרון.

במפלגת הציונות הדתית הביעו סיפוק רב מנתוני האמת של תוצאות הבחירות המקומיות שממשיכים לזרום וכבר כעת ניתן לומר שעשרות נציגים של המפלגה נכנסו למועצות הערים ומליאות בכל רחבי הארץ. שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ': "אנחנו מודים לעשרות אלפי המצביעים שנתנו את האמון שלהם במפלגה ובנבחרי הציבור שלנו ברשויות המקומיות. הגענו להישג שיא מרשים והיסטורי והבאנו את ההצלחה מהבחירות הארציות גם לבחירות המקומיות. הנציגים שלנו  יפעלו במחויבות למען הבוחרים והציבור, וכפי שרבים מהם שירתו את המדינה בחודשים האחרונים בחזית במלחמה כך בשנים הקרובות ישרתו גם ברשויות המקומיות בנאמנות את כל עם ישראל".