מהפך בבחירות לרשויות המקומיות: לאחר שמרבית הקולות נספרו, דרמה גדולה נרשמה בערים חולון, חיפה ובית שאן, כאשר ראשי הערים המכהנים, חלקם ותיקים למדי, נאלצו לפנות את מקומם. 

דרמה בבית שאן: ז'קי לוי הפסיד בבחירות לנועם ג'ומעה

בחיפה ראש העיר עינת קליש רותם הובסה עם 4.5% בלבד, לא תגיע גם לסיבוב השני וגם לא זכתה למושב במועצת העיר. בסיבוב השני יתמודד ראש העיר לשעבר יונה יהב מול דוד עציוני. "הציבור רוצה שינוי, צמא לעיר צעירה, הוא לא רוצה ללכת אחורה", אמר עציוני אמש. לאחר ספירת 98% מהקלפיות יונה יהב עומד על 36.2%, דוד עציוני עם 21.9%, וראש העיר היוצאת עם עינת קליש-רותם 4.5% בלבד.

דוד עציוני  (צילום: מיכה בריקמן)
דוד עציוני (צילום: מיכה בריקמן)

יונה יהב, ראש עיריית חיפה לשעבר (צילום: אלעד מלכה)
יונה יהב, ראש עיריית חיפה לשעבר (צילום: אלעד מלכה)

הפתעה נוספת נרשמה בחולון, שם מוטי ששון הפסיד למוטי קינן לאחר 30 שנה בתפקיד. מלבד חולון וחיפה, ראשי עירייה חדשים נבחרו בערים רחובות, ירוחם, ערד, בית שאן ואלעד. בבית שמש מתקיים מאבק צמוד בין ראש העיר המכהנת עליזה בלוך, שזכתה ל-32.4% מהקולות, לבין משה אבוטבול עם 31.9% ושמואל גרינברג עם 35.7%.

נילי אהרון נבחרה להיות ראש המועצה המקומית של ירוחם לאחר שקיבלה 52.3% מקולות הבוחרים. היא גברה על ראש המועצה היוצאת טל אוחנה שקיבלה 31.9% מהקולות.

עו''ד נילי אהרון  (צילום: קיו אליט)
עו''ד נילי אהרון (צילום: קיו אליט)

בבית שאן, נועם ג'ומעה ניצח בבחירות לראשות העיר, והדיח את ראש העיר המכהן ז'קי לוי, שהתמודד על כהונה שלישית בתפקיד. סמוך לשעה חצות, הודה לוי בהפסד ובירך את ג'ומעה על ניצחונו.