אביחי כהנא, מנכ"ל משרד העלייה והקליטה, שוחח היום (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם 'שבע תשע' ב-103fm על היעלמותה של היימונט קסאו בת ה-9 מהעיר צפת.

שמרנים מול ליברלים: היכן צברו מפלגות הימין והשמאל הישגים משמעותיים?
היכן וכמה פגעו חיזבאללה בישראל מתחילת המלחמה? | הנתונים המלאים

בפתח השיחה אמר: "לצערי אנחנו לא יודעים הרבה. אנחנו עובדים קשה מאוד, משטרת ישראל, הסוכנות היהודים, עובדי המשרד, כדי לנסות למצוא איזשהו קצה חוט כדי להבין איפה היימנוט יכולה להיות. יש פה סריקות גם בתוך הקומפלקס של מרכז הקליטה, גם בסביבה. זו סביבה מאוד מאוד גדולה, וכרגע אחד הדברים שמאוד מטרידים את כולנו זה שאנחנו לא רואים איזשהו קצה חוט בקשר למיקום ולהימצאותה של היימנוט".

"כולם כאן עובדים מסביב לשעון, יש כאן מאות מתנדבים שמגיעים מצפת, מפכ"ל המשטרה היה כאן, שר העלייה והקליטה ביקר פעמיים בחפ"ק המיוחד שהמשטרה פתחה", המשיך. "כולנו מנסים למצוא איפה היימנוט יכולה להיות. אנחנו לא מכירים איזשהו ביסוס לאמירה של האימא שהיימנוט הלכה עם מישהו שהיא מכירה".

"כל הכיוונים נבדקים, היה תחקור של המשפחה. המשפחה לפי כל מה שהחוקרים מעבירים לנו עד עכשיו היא משפחה נורמטיבית, לא מצאו סכסוך, בעיה מיוחדת במשפחה. יש להם משפחה נוספת במרכז קליטה אחר בצפת, מתשאלים ובודקים. היום עושים מבצע מיוחד יחד עם חוקרי המשטרה, יתשאלו את כל הילדים, כי ילדים יכולים אולי לומר משהו שאחרים לא אומרים. אבל אין לנו איזשהו ביסוס לאמירה שזה מישהו שקרוב ושמכיר", הוסיף.

החיפושים אחר היימנוט קסאו (צילום :דוברות המשטרה)

לאחר מכן אמר: "אני יכול להגיד שסורקים את מרכז הקליטה כבר יומיים. אנחנו נמצאים במקום שבו לא הכרזנו עליו כנסרק, היום יגיע צוות מיוחד שוב של הימ"ר. אתמול עברו פה דירה דירה, אחר כך הבינו שיש בוידמים, פיר של מעלית, כל מיני דברים. אנחנו עדיין בודקים בתוך מרכז הקליטה דווקא בגלל שאנחנו לא רואים שום דבר מסביב".

כאשר נשאל האם יתכן שהיא לא בארץ ענה: "גם הכיוון הזה נבדק, כל הכיוונים. גם אפשרות שהיא לא בארץ. אנחנו לא פוסלים שום כיוון. יש גם קושי בסוף, אלה חוקרים של משטרת ישראל אבל אנחנו צריכים דוברי אמהרית. אספו גם מצלמות אבטחה. היימנוט באמהרית זו אמונה, אנחנו מאמינים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm