השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף היום (ראשון) את שר הביטחון יואב גלנט לאחר נאומו האחרון בנוגע למתווה גיוס החרדים: "גלנט מנסה כל הזמן לקחת את כולנו לבחירות, הוא מייצג בכל השנה האחרונה מדיניות אחרת, לא של המחנה הלאומי. ראש הממשלה נתניהו צריך לקרוא את גלנט לסדר ולהציב לו אולטימטום, או שתבחר בנו או שתתפטר, וכך גם לגבי בני גנץ. אם לא יהיו 64, יהיו 63", כך לפי בן גביר.

האיום של גלנט: ״לא אגיש חוק גיוס בלי הסכמת כל חלקי הקואליציה״

כזכור, במהלך סוף השבוע שר הביטחון גלנט העניק הצהרה בנוגע לחוק הגיוס, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול למען הבאת מתווה מוסכם על כל חברי הממשלה לגיוס חרדים.

לדברי גלנט, "כשר הביטחון של מדינת ישראל, הפוקד על הלוחמים לצאת לשדה הקרב, אני פונה אל חבריי לממשלה ולקואליציה אל כל חברי הכנסת, ואל הציבור כולו, ואומר: מדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי, התורה שמרה על עם ישראל, לאורך אלפיים שנות גלות", הוסיף, "אנו מוקירים ומעריכים את אלו המקדישים את חייהם ללימוד התורה. עם זאת, ללא קיום פיזי אין קיום רוחני. האתגרים הביטחוניים הניצבים לפנינו מוכיחים- כולם חייבים לשאת בנטל. כל חלקי העם".

לאחר מכן חשף: "בשבועות האחרונים נפגשתי עם ראש הממשלה, עם יו״ר המחנה הממלכתי, עם גורמים מרכזיים בקואליציה וראשי המפלגות החרדיות. את שאמרתי להם, אגיד כאן הערב: ניתן וחשוב להגיע למתווה מוסכם לגיוס - גם של חלק הולך וגדל מהציבור החרדי, התורם כבר עכשיו למאמץ האזרחי. אני קורא לראש הממשלה, להוביל מהלך משותף עם כל סיעות הקואליציה, ולהגיע להסכמות הנדרשות בנושא חוק הגיוס. אני מקווה כי גם חלקים באופוזיציה יצטרפו למתווה שיגובש".