קן תנועת הנוער העובד והלומד בשדרות שהיה בסמוך לתחנת המשטרה נהרס אף הוא בשבעה באוקטובר, כעת לאחר חמישה חודשים נפתח מחדש עם החזרה של התושבים לעיר.

מאז אותה שבת שחורה קהילת שדרות התפצלה למספר מוקדים ברחבי הארץ, בעקבות המצב שנוצר בתנועת הנוער העובד והלומד הגדילו לעשות והקימו קנים במספר מוקדי מפונים למתן מענה חינוכי לכלל חניכי התנועה. ככל שחלף הזמן כמות החניכים שילשה את עצמה. 

במהלך החודשים שבהם שהו החניכים מחוץ לעיר במלונות יזמה תנועת הנוער העובד והלומד, סמינר המדריכים "אל המח״ר" (מדריכי חוסן חברתי), אשר הכשיר את בני ובנות הנוער שהשתתפו בו להדריך ילדים ונוער צעירים מהם בזמן המלחמה ולאחריה. התנועה קיימה כבר למעלה מעשרה מחזורים של סמינר זה, במוקדי המפונים ברחבי הארץ. מקן שדרות יצאו לא פחות מ80 בני נוער לקורסי ההדרכה.

עם החזרה לעיר ובנוסף לפעילות השוטפות בקן, יינתנו מענים בתמיכה לימודית, הכנה לצה"ל ופעילות הפגתית. הקן בתהליך שיפוץ ובנייה מחדש וכרגע עד תיקונו הפעילות תיפתח במבנה בית הספר כדי לפעול במבנים ממוגנים.

"בשבת השחורה ב7.10 התרחש קרב נוראי בתחנת המשטרה מטרים ספורים ליד הקן שלנו שהיווה מקום להתחמשות והגנה ללוחמים שבאו ללחום בקרב על תחנת המשטרה. איבדנו אבדות יקרות מאוד בקרב זה. אך למרות הטראומה הקשה שעברנו תמכתי בהמשך פעילות התנועה לאחר החזרה לעיר. את הפעילות יובילו מדריכי הקן שפתחו את שנת הפעילות לצד מדריכי "אל המח"ר" שהוכשרו בחודשים האחרונים להדרכה ומובילים את הפעילות במוקדים השונים". מספרת אביב אלפרן תושבת שדרות ומרכזת את קן שדרות 

עוד הוסיפה אביב כי: "החזרה לפעילות בקנים משמעותית כחלק מהחזרה לשגרה. המדריכים שהוכשרו במקומות השונים ברחבי הארץ, נתנו מענה חינוכי לאלפי ילדים ובני נוער בתקופה הזו, והפכו את קן שדרות לעוגן של תקווה וטוב בלב קהילת שדרות בשעה זו. אני מזמינה את כל המדריכים והחניכים לשוב לקן, להגיע לפעילות ובכך להמשיך את התהליך המטורף שהתחלנו ברחבי הארץ ולהעצים את הפעילות בקן שדרות".