עשרות בודדות של משפחות חטופים קיבלו אותות חיים מיקיריהם שעדיין נמצאים בשבי החמאס ברצועת עזה, כך לפי פרסום הערב (שישי) בחדשות 12. במסגרת מגבלות צנזורה, אי אפשר לפרסם מידע נוסף, מעבר לכך שהמשפחות קיבלו כאמור את המידע החדש.

מתקרבים לרמדאן - מתרחקים מעסקה: הדרישה שחמאס דחה על הסף
"154 ימים בגיהנום": קרובי החטופים נכנסו לכלובים וחסמו את כביש 1 | תיעוד

מוקדם יותר בני משפחות החטופים ופעילים למען שחרור החטופים, חסמו את כביש 1 וקראו לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אתה הראש, התעלם מבן גביר וסמוטריץ' והחזר הביתה את מי שהפקרת!". המשטרה פינתה את המפגינים והתנועה פועלת כעת כסדרה.

בתוך כך, ארה"ב, מצרים וקטאר ממשיכות בלחץ על ישראל וחמאס כדי להגיע לעסקה ולהפסקת אש במלחמה ברצועת עזה לפני שיחל חודש הרמדאן. עם זאת, גורמים המעורים בפרטים כבר הצהירו כי פוחתים הסיכויים להגיע לעסקה שכזו לפני יום ראשון הקרוב. בתוך כך, גורמים אמריקנים בכירים ששוחחו אמש עם סוכנות הידיעות רויטרס האשימו את חמאס בעיכוב העסקה, בכך שארגון הטרור סירב לשחרר חולים וקשישים החטופים בעזה.

עוד דווח כי התגלו מחלוקות בין מנהיג חמאס יחיא סינוואר וראש הלשכה המדינית אסמאעיל הנייה. גורמים המעורים בפרטים מסרו כי חילוקי הדעות הגיעו לאחר שסינוואר דבק בעמדתו לדרוש מישראל ויתורים גדולים יותר מצדה.