עצרת לשחרור החטופים והפגנה נגד הממשלה בקפלן התקיימה הערב (שבת) בתל אביב. העצרת של משפחות החטופים בכיכר החטופים, תיערך השבוע בסימן יום האישה. בסיום ההפגנה, עדכנה המשטרה כי כלל הכבישים שנחסמו - נפתחו מחדש לתנועה. בהפגנה בקפלן נעצרו 16 מפגינים בחשד להפרות סדר, ודוחות נוספים נרשמו למפריעים לתנועת רכבים.

ראש המוסד וראש ה-CIA נפגשו בחשאי; ביידן פסימי: "השגת עסקה נראית קשה"
עסקת חטופים עד הרמדאן? הציבור הישראלי פסימי | סקר מעריב

במסגרת ההפגנה נגד הממשלה, חסמו המפגינים את התנועה בנתיבי איילון, והפרת סדר התפתחה לאחר שלטענת המשטרה מפגינים התעמתו עם שוטרים במקום, ואדם אחד נעצר לאחר שעל פי החשד השליך רימון עשן לעבר הקהל. המשטרה השתמשה במכת"זיות לפינוי מפגינים.

במחאה טוענים כי כ-20 אלף מפגינים הגיעו להפגנה בקפלן, ונוספים נכחו בהפגנות בעוד כ-30 מוקדמים ברחבי הארץ. בקפלן נשא דברים ראש אמ"ן לשעבר, עמוס מלכא, שקרא להקדמת הבחירות. "אומרים לנו - בחירות עכשיו? באמצע לחימה? אנחנו אומרים - כן. יש מחירים, אבל מחיר הישארות הממשלה המשיחית הזו והעומד הבלתי כשיר בראשה, גבוה פי כמה". 

עצורות מההפגנה נגד הממשלה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
עצורות מההפגנה נגד הממשלה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הוסיף כי "שורת הכשלים המודיעיניים, מבצעיים ופוליטיים-מדיניים היא בלתי נתפסת ובלתי נסלחת. הדרגים המודיעיניים והמבצעיים, עד ראשי המערכות, כשלו, לקחו אחריות ויסיקו מסקנות. לא כך בדרג הפוליטי מדיני ובמיוחד אצל ראש הממשלה. מה-7/10 הוא מנהל מלחמת הישרדות פוליטית, ללא קווים אדומים".

ההפגנה בקפלן תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
ההפגנה בקפלן תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

במקום אחר ובאותו הזמן, אגם גולדשטיין ששוחררה מהשבי בעזה נאמה בכיכר החטופים ואמרה: "לא תכננתי להגיד את זה אבל היה לי קצת עצוב לבוא לפה היום אחרי שראיתי את ההפגנה נגד הממשלה. לא כי אני נגד, אבל זה לא הזמן. לא מספיק רועש פה, לא מספיק אוהב פה. אני מודה לכל מי שבא, אבל אנחנו צריכים יותר".

עוד פנתה בכאב בבקשה לארגון הטרור חמאס, חלק מדבריה נאמרו בערבית: "הכאב והכעס זורמים לי בדם, אבל אצטרך להניח להם לרגע ולפנות אליכם- חמאס: אם נשארה בכם קצת אנושיות שחררו את החטופים, לפי מה שלימדו אותי על האיסלאם, זו דת שמאמינה בהוספת טוב לעולם ומתנגדת לעוול, בקוראן פסוקים האומרים במפורש - התנהגו היטב לנשים, קיים גם פסוק המדבר על החזקת שבויים, על האופן בו מותר על פי הדת להחזיק בהם, לנו רק נותר לקוות שקיימת בכם אנושיות מסוימת, או אפילו רק שקיבלתם משימה לשמור עליהם בחיים".

אגם גולדשטיין (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
אגם גולדשטיין (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')