חמישה חודשים מאז מתקפת חמאס שאירעה בבוקר 7.10, והעולם עדיין מתקשה להבין מה התרחש ומדוע ישראל נדרשה להגיב. ב-14.03.24 מטה ההסברה האזרחי ישיק עמוד אינסטגרם ייעודי בשם 'Holiday Horror Story' בו יעלו בזה אחר זה 'סטוריז' עם תיעודים נדירים המציגים את אירועי שבעה באוקטובר.

"מיד עם תחילת העבודה היה ברור לנו כי על אף הדמיון לסטורי של אווה – מדובר כאן בפרויקט שונה לחלוטין. בשואה לא היו רשתות חברתיות ואילו הזוועות מהשבעה באוקטובר תועדו ושודרו בלייב לעיני כל". מספר אליאב בטיטו, ראש מטה ההסברה האזרחי. 

עוד מציין בטיטו כי המטרה הייתה לשחזר את ההצלחה של "הסטורי של אווה" ולהגיע לצעירים דרך הפלטפורמה בה הם נמצאים. "לאורך יותר מדי שנים פעלנו בחזית ההסברה מול הקהל הצעיר כפי שפעלנו מול הקהל הבוגר, אך זה לא עובד. חייבים להפנים שברחבי העולם הצעירים נחשפים  לתוכן לא מבוקר שכולל 'פייק-ניוז' ולכן קיים קושי אמיתי בקידום הנרטיב הישראלי. הדרך הטובה ביותר להגיע לבני הנוער – היא באמצעות השפה שהם מדברים והרשתות בהן הם משתמשים". 

במטה מציינים את שיתוף הפעולה והקשר הקרוב ליונה ויזנטל, לשעבר סמנכ״ל התוכן של yes ומיוצרי ׳הסטורי של אווה׳, אותה הפקה מקורית שהציגה לעולם מה היה קורה אילו לילדה בשואה היה אינסטגרם. הפקה שזכתה בזמנו ליותר מ-300 מיליון צפיות מרחבי העולם.

ויזנטל שנבחר לנהל את הפרויקט מטעם המטה מספר על ההתגייסות המיידית לסייע: "אנחנו עובדים על הפרויקט הזה כבר מספר חודשים. מאז שפנו אליי במטה ההסברה האזרחי – התגייסתי ישר לנושא. האתגר הגדול ביותר שניצב בפנינו לאורך כל הדרך עסק בשאלה כיצד ניתן להגיע לאותם הצעירים בארצות הברית שלא מבינים מה קורה כאן. בעבודת תחקיר מקיפה וממוקדת, אספנו אינספור חומרים ותיעודים ויצרנו מהם עלילת אינסטגרם ייחודית המשקפת את אירועי אותו היום".

כעת, קוראים במטה ההסברה האזרחי לציבור הרחב לעקוב אחר עמוד האינסטגרם הייעודי לקראת מועד העלייה לאוויר (14.03.24) ולשתפו עם חברים מהעולם. "דווקא בימים אלה בהם אנו עדים להכחשת אירועי שבעה באוקטובר ומעשי האונס והזוועות שאירעו, עלינו לשתף לעולם ולהזכיר להם מה באמת קרה" מדגישים.