ארז בדש הצעיר מעיד שהתחושה שלו לאחר הניצחון היא מצוינת. "אני שמח על קבלת אמון הציבור באופן די מובהק". בנוסף הוא אומר, "אני שמח מאוד, אחרי שנים של עשייה ברשויות אחרות, לעשות הפעם לבית שלי, לישוב שלי ולקהילה שלי", מבחינתו ניתן לומר שהשמחה כפולה. בדש גבר על סימה כחלון במרוץ לראשות מועצת עומר, כשקיבל מעל 54 אחוז מקולות המצביעים. הוא העיז להתמודד לאחר שהדוד שכיהן 33 שנים בתפקיד, פינה את מקומו.

לתפיסתו, מה שהביא לו את הניצחון, זו הגישה  והדרך שבהן ניהל את הקמפיין "דיברתי אך ורק על עצמי, על הניסיון ועל הניסיון המוכח שלי ועל ההבטחה שלי לתושבי עומר. זה הוכיח עצמו. לא נגררנו לקמפיין שלילי ואני סבור שהציבור העריך זאת".

בדש, אלוף משנה במילואים, ממעיט בתרומתו של שם המשפחה שהוא נושא בו להצלחתו, הוא סבור שהמצביעים בעומר נתנו לשם הזה משקל זהה לשמות המשפחה של אחרים. במהלך הקמפיין הוא הרשה לעצמו להתבדח על הנושא וחוזר על כך גם בפנינו: "לא בכדי, כשהודעתי על התמודדותי רשמתי באופן גדול ובולט: "בדש, אבל ארז." אני הוא אני, פיני הוא פיני ולצד זכויות רבות שיש לפיני בעומר בפרט ובנגב בכלל, אנחנו אנשים שונים. אז אני מעדיף שיתנו משקל לשם ארז, וקצת פחות לשם בדש".

ללא ספק נושא הבטחון הוא תפוח האדמה הלוהט והבוער ביותר לטיפולו, המלחמה רק הוסיפה עוד שמן למדורה. בדש מסביר, אך לא מפרט "קמפיין הבחירות שלי בנושא הביטחוני לא עסק בפתרונות נקודתיים אלא בתפיסה ביטחונית כוללת שאביא לישוב מניסיוני. עשיתי זאת בעבר ואני אעשה זאת גם כאן, בעומר". ⁠לאור כך שכבר שנים ארוכות וגם בימים האחרונים, נשמעים כמעט מדי לילה צרורות ירי מיישובי הבדואים הסמוכים (אתמול "היה טירוף" בלקייה למשל).

התעקשנו לברר, מה תוכנית הביטחון שיישם בשנים הקרובות? בדש מסביר: "הבעיה הביטחונית איננה קשורה לעומר אלא למשילות ולסדר הבטחוני שעל מוסדות המדינה לטפל בהם - צבא, משטרה, שב"כ. לשום רשות אין את הכלים להתמודד עם גורמים עברייניים המחזיקים נשקים ללא רישיון ועושים בהם שימוש. אבל בשום אופן אסור לנו להסכים לזה". הוא מתחייב שבכל מה שקשור לביטחון עומר, בתוך הישוב, יהיה "סדר ציבורי חדש". "זו האחריות שלי, זו ההתחייבות שלי וכמי שכבר קבע מדיניות ביטחונית ברשויות אחרות, אני יודע מה בדיוק נדרש כדי להפוך את עומר לישוב בטוח יותר ומוסדר יותר".

הוא סבור שבשביל לפרט את כלל התוכניות שלו עבור הישוב, אנחנו במעריב צריכים לפנות לו את המוסף של העיתון ולא רק ראיון קצר. יש לו תוכניות רבות, הוא מעדכן ומודיע כבר בשלב זה שהוא מתכוון לממש בלפחות שתי קדנציות, "זה ייגע בכל תחומי החיים בישוב" הוא מבטיח.

שאלנו אותו מה חשוב לו לשנות בעומר? "אני חושב שהשאלה הראשונה לשאול, היא דווקא מה יש לשמר בישוב. לשנות, אפשר תמיד אך לעומר ישנה ייחודיות שהפכה אותה להיות ישוב מוביל בישראל. לצד הדברים לשימור, כמובן שאשפר נושאים רבים שאני מודע אליהם כבר היום". רשמנו לפנינו, שגם במקרה הזה לא ירד ראש המועצה המיועד לפרטים.

"אני מתכוון להיות ראש המועצה של כולם ולכן פועל לגיבוש קואליציה רחבה ככל שניתן על מנת שנוכל לעבוד על בסיס הסכמות רחבות". למול משרדי הממשלה, יש לו לטענתו את הקשרים הנכונים למשוך בחוטים היכן שצריך. אכן יש לו רזומה עשיר בניהול בסדר גודל הנדרש ממנו כעת, הוא היה ראש המועצה התעשייתית רמת חובב, מנכ"ל חברת "כיוונים בבאר שבע, שימש כגזבר עריית אופקים ומנכ"ל הפועל באר שבע ועוד שלל משרות שמן הסתם העשירו את ארגז הכלים שלו. "אני יודע להגיע לאן שצריך וגם מכיר את מורכבות המערכות כדי לדעת להיכן לגשת. מדובר בעיקר בניסיון האישי שלי ובהיכרות הרחבה את המערכת המוניציפלית". הוא לא משחרר את הדוד למלוא הפנאי עם הפרישה ומיידע "כמובן איפה שאפשר יהיה לנצל גם את קשריו של פיני, לא אהסס לפנות גם אליו".