למשפחת בבוני הגינאה הענפה ב"מדבריום", גן החיות החדש בבאר שבע שנפתח לאחרונה להרצה לקהל הרחב, נולדו לאחרונה זוג אחים בבונים להורים המאושרים דאלי האמא ופאלו האבא, שהגיעו למדבריום מגן החיות בצרפת לפני שנתיים. דאלי היא בעצמה תאומה לאחות דואי.

ערב אישורו: עימות חריף בסוגית העברת תקציב המדינה
סקר מנדטים: בצל העימות עם ביידן - נתניהו בנתון שיא מאז תחילת המלחמה

אביטל ברזנסקי, מנהלת מחלקת היונקים במדבריום, מספרת: "גם אצל בבוני הגינאה, כמו אצל בני האדם, תיתכן המלטה של תאומים, תלוי בגנטיקה, אך בתדירות נמוכה יותר מזו של בני אדם. ברוב המוחלט של המלטות אצל בבונים, מדובר בהמלטה של גור אחד. כאשר האמא צריכה לטפל בגור אחד, לעומת תאומים, סיכויי ההישרדות גבוהים יותר".

להקת בבוני הגינאה הועברה מ"נגב ZOO", קודמו של ה"מדבריום" החדש, והיא מורכבת משתי קבוצות שונות שהגיעו לבאר שבע משני גני חיות שונים בצרפת, קבוצת טאקה וקבוצת פאלו. הזכר הדומיננטי, מנהיג הלהקה, הוא פאלו בן ה־12, אשר שוקל 30 ק"ג.אחת הנקבות בלהקה היא אם מנוסה בשם טילאן, שהגיעה עם שני צאצאיה טקה וגינאה הקטנה בת ה־3, והיא המליטה עוד שני צאצאים נוספים במדבריום. להקת הבבונים הוקמה כחלק מהצטרפות מדבריום לארגון גני החיות האירופי (EAZA).

אוכלוסיית בבוני הגינאה העולמית הוגדרה "בסיכון נמוך" (NT) על ידי ארגון שמירת הטבע העולמי (IUCN). בשנים האחרונות הצטמצמה האוכלוסייה העולמית ב20% כתוצאה מציד והרס בתי גידול אינטנסיביים באזורי מחייתם.  מדבריום, פארק החיות ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, פתוח לקהל הרחב, ורכישת הכרטיסים היא דרך אתר האינטרנט בלבד.