היום (רביעי) הורגשה רעידת אדמה באזור צפון הארץ ובעקבות כך הופעלו אזעקות במספר מוקדים ברחבי עמק הירדן. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או נזק. רעידת האדמה שהורגשה היא בעוצמה 3.8, והתרחשה בעומק של יותר מ-17 ק"מ.

"8 בסולם ריכטר": הסיסמולוג ההולנדי באזהרה מלחיצה - "רעידת אדמה בין ה-13-17 במרץ"

ממשרד האנרגיה נמסר: "המכון הגאולוגי מעדכן שבתאריך  13.03.2024 בשעה 12:50 (זמן ישראל) התרחשה רעידת אדמה מורגשת באזור עמק החולה-כנרת, הערכת ראשונית לעוצמה: 3.8".

אלי סבתי, תושב טבריה: ״אני בקומה שלישית על בניין שנמצא על צלע הר מעל הכנרת אז הרגשנו את הרעידה בעוצמה, זזו חפצים רבים, הארון זז לגמרי״.

גלית, תושבת גבול הצפון שפונתה למלון בטבריה סיפרה: ״הלכתי לעשות כביסה במלון שאני שוהה בו, ואני סוכרתית - אז הייתי בטוחה שיש לי סחרחורת, ומסתבר שזו הייתה רעידת אדמה. הרגשתי שהכול מסתובב סביבי, ואז הסבירו לי על רעידת האדמה. זו רעידה קלה - אבל היא הורגשה היטב. מפחיד, אנחנו עוברים מסכנה לסכנה״.

כזכור, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בדו"ח התריע ביקורת מיוחד שפורסם לפני שנה בדיוק: "התזכורת שקיבלנו מרעידת האדמה בטורקיה צריכה להרעיד את אמות הספים של הממשלה. הנתון לפיו משרד הבינוי והשיכון לא השלים חיזוקם של 93% מהמבנים הטעונים חיזוק מיידי בערי הפריפריה וש- 70% מבתי הספר המיועדים לחיזוק לא חוזקו - צריכים להדיר שינה מראש הממשלה ומשרי הממשלה".