אנדרטה לזכר נופלי מלחמת לבנון השנייה בהר אדיר הושחתה. האנדרטה הוקמה ע"י הורי החללים במצפור הר אדיר בגליל העליון. חלק מלוחות הזכוכית - שמספרים על סיפורי הקרבות נופצו בידי אלמונים.

לא מה שהכרנו: מה השתנה מחיזבאללה של מלחמת לבנון השנייה?

חיים צמח, אחד מהשותפים להקמת האנדרטה ואביו של עוז צמח ז״ל, מחללי מלחמת לבנון השנייה אמר ל-״מעריב״ בנושא: ״האנדרטה חשופה לפני לבנון, ומהמצפור רואים את כל אזורי הקרבות שנפלו בהם חללי מלחמת לבנון השנייה, היא מאוד משמעותית עבורנו וגם ממלכתית. אני הייתי בצוות של הוריי החללים שהקימו את האנדרטה ואנו נוהגים לקיים שם טקסים כל שנה מאז שנבנתה. האנדרטה הוקמה לזכר נופלי מלחמת לבנון השנייה - ביניהם הבן שלי עוז ז״ל, שהיה מפקד טנק שנפל ביום האחרון למלחמה. ב-11 השנים האחרונות, התקיים מדי שנה יום עיון מקדים שנקרא ״בשבילם״ בהובלת מחוז צפון של משרד החינוך, שבסיומו התלמידים עולים לטקס בהר אדיר ושומעים על סיפורי הנופלים".

האנדרטה שהושחתה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
האנדרטה שהושחתה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

עוד המשיך ואמר: "בנוסף, מתקיימים במצפור טקסים באופן קבוע ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. לאחר בירור, הבנו שהנזק של האנדרטה הוא גם לא כתוצאה מפגיעה של רקטה - לכן סביר להניח שמדובר בהשחתה במכוון. לאחר שגילינו על ההשחתה, הלב התפוצץ ונקרע, אנחנו ושאר המשפחות השכולות נמצאות עכשיו במצב מאוד קשה, ואנו חייבים להבין מי השחית וחיבל באנדרטה - זה מעשה נורא של אדם שכנראה לא תומך בלחימה ובחיילי וחיילות צה״ל. האנדרטה היא אתר מורשת שמכבד את זיכרונם של חללי מלחמת לבנון השנייה, קדוש וייחודי למשפחות - ולהרוס אותו זה כמו לחלל קבר של נופלים. ממשרד הביטחון הובטח שבראשון הקרוב יגיע לאנדרטה צוות של אגף משפחות הנצחה ומורשת לבדוק מקרוב מה קרה. אני מתכוון להגיש תלונה למשטרה בנושא״.