יום גדוש בדיונים צפוי היום לחברי ועדת הכלכלה: בשל התמשכות המלחמה, ענפים רבים נזקקים לסיוע וחידוש של פעילות, תוך סיוע חזרה למסלול. בין היתר, מדובר על החקלאים בצפון ובדרום, שעבודתם נפגעת באופן קיצוני מהמצב הביטחוני, אנשי המילואים שחזרו בחלקם לעסקיהם רק לאחר כמה חודשי שירות בצבא ותחום התיירות - שנפגע גם כן פגיעה אנושה.

חלק מהקושי הגדול בתחום החקלאות הוא המחסור בידיים עובדות, שקיים בימי שגרה ועל אחת כמה וכמה בעת מלחמה. על פי נתוני ארגון עובדי הפלחה לקראת הדיון היום שייערך בשעות הבוקר, חסרים לא פחות מ־50 אלף עובדים פלסטינים וזרים בחקלאות. כתוצאה מכך קשה לגשר על הפערים, ובארגון החקלאי מבקשים להאריך את תקופת מענקי התמרוץ גם לענף החקלאות, להאריך את תקופת המענק לעבודה ולתמרץ את מענקי ההתמדה שניתנים כבר כעת. בארגון מדגישים כי הענף משווע לידיים עובדות.

על אף המשבר החמור, החליטה הממשלה לקצץ כ־12% מתקציב משרד החקלאות לשנת 2024, הנאמדים בסך כ־300 מיליון שקל. הקיצוץ הצפוי עלול לפגוע ישירות בעשרות אלפי חקלאים הזקוקים לסיוע מיידי. בשל כך, ארגון לקט ישראל יצא לפני מספר ימים בקריאה פומבית לתמיכה בחקלאים והחקלאיות, וקרא לציבור לחתום על עצומת העדפת תוצרת חקלאית ישראלית מתוך רצון להעלות את המודעות לנושא.
גם בתחום התיירות, שם נרשמה עצירה כמעט מוחלטת בענף כתוצאה מהמצב הביטחוני, טוענים הגורמים השונים כי יש להעניק תמריצים משמעותיים למעסיקים.

לפני ימים אחדים התבטא שר התיירות ישראל כ"ץ בנושא, והבטיח כי יפעל לבטל את אזהרת המסע לישראל. אולם נכון לכרגע, חברות התעופה הזרות עדיין לא ממהרות להחזיר את הטיסות לישראל.