שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב הביעה אמירה בזויה בנוגע לטרוריסטים עצורים, כך דווח היום (שני) בכאן 11. על פי הדיווח, כבוב דן בתיק הארכת המעצר של נאשם בעבירת טרור אשר הועמד לדין בשל ניסיון לפגוע בשוטרים, וזאת באמצעות הרכבת מטעני צינור. 

השר הבכיר נשאל האם ביידן כבר לא מגבה את ישראל - וכך השיב
הרמטכ"ל הלוי במוקד: עימות נוסף בין בן גביר ליוע"משית

במהלך דיון לפרוטוקול בסוגיה, טען כי משום ששלושה מבין הנאשמים שוחררו בעסקת החטופים, יש להתחשב באחרים ולהקל בתנאי המעצר שלהם. הוא אף הוסיף כי "מי שהחליט מי ישוחרר ומי לא, זו לא הממשלה אלא התביעה ולכן אתם צריכים להתחשב בזה ולהסכים לשחררו לאזיק אלקטרוני". 

עוד דווח כי לאחר מכן, הסנגורים של הטרוריסטים החלו לצטט את דבריו בתיקים השונים. בתגובה, התקבלה תגובה חריגה של פרקליטות מחוז ירושלים. מהפרקליטות נמסר כי מדובר בקביעות משוללות יסוד התביעה היא לא זו שהחליטה מי ישוחרר אלא הממשלה יחד עם השב"כ, וכי בכל מקרה מדובר בכוח עליון, כורח, והוא לא אמור להשפיע בכלל על הליכים נגד נאשמים בטרור שלא היו חלק מעסקת החטופים. 

כזכור, לפני כשנה כבוב כתב בנוגע לערבי שאנס יהודייה באופן מזעזע בירושלים כי "אין מדובר בנאשם שיש לגביו אינדיקציות כי לא ניתן לתת בו אמון, וכי יש להקל עליו בשל העובדה ש עולה לכאורה כי הוא ביצע את מעשיו ללא שימוש באלימות פיזית משמעותית". הוא אף קרא לבדוק את האפשרות לשחרר אותו ממעצר.