במהלך ועידת מקור ראשון ומכון תכלית למדיניות ישראלית - 'חברה וביטחון – פנינו לאן?', נשא הבוקר (שלישי) דברים נשיא המדינה יצחק הרצוג, במהלכם קרא ללכידות בעם, להקמת מנהלת תקומה מיוחדת לצפון ובירך על קיום הכנס הראשון בשדרות מאז אירועי ה-7 באוקטובר.

התעורר משינה וגילה שכטב"ם צה"לי התרסק על ביתו: "ראיתי מולי כדור אש ענק"
בתיווך השר כ"ץ: משפחותיהם של נועה ארגמני ומוחמד אלאטרש נפגשו עם שר החוץ של סינגפור

על הקמת מנהלת תקומה לצפון: "שיקום הנגב המערבי הוא אחד האתגרים החשובים ביותר של מדינת ישראל בעת הזו. זה נכון לשדרות, על הצרכים הייחודיים שלה, ונכון כמובן לכלל המושבים, הערים והקיבוצים והיישובים בכל האזור. מנהלת תקומה וצוותה מקצועי, עמלים במלאכות ובמלאכה החשובה הזאת, יום יום, שעה שעה, ואני וכולנו מודים להם מעומק הלב. אני מכאן מוציא קריאה שתקום מנהלת תקומה מיוחדת לצפון אותו דבר בדיוק כפי שאנחנו רואים בדרום צריך לראות בצפון ולאפשר תהליך הדרגתי ברגע שניתן יהיה לחזרה לישובים בצפון".

על הלכידות בעם: "מתקפת חמאס פגעה בחברה הישראלית בשעה קשה מאוד לאחר שנה של מאבק פנימי בלתי נסבל, קשה וכואב. בחודשים שקדמו למתקפת החמאס התרעתי שוב ושוב בידיעה שאני קורא בדאגה את דוחות המודיעין ובהם דיווחים על אויבינו שפשוט צופים בנו בחיכוך ידיים ובהנאה, מתמוגגים ממלחמת האחים שהתפתחה בתוכנו. אני שאלתי האם יש תמרור הזהרה גדול מזה? הרי מדינה מאוימת, הוספתי, כמו ישראל לא יכולה להרשות לעצמה חברה שסועה ומקוטבת. לצערי, ככל שאנחנו מתרחקים מהשבעה באוקטובר יש כאלה שמתעקשים להחזיר אותנו למחלוקות של השישה באוקטובר, וכמי שפוגש את כל העם בשדרותיו השונות את כל פניה של החברה הישראלית אני קובע באופן חד משמעי - העם לא מוכן לחזור לשיח של השישה באוקטובר, העם רוצה יחד, העם רוצה לכידות, העם רוצה לקום מתוך השבר".

על קיום כנס ראשון בעיר שדרות מאז ה-7 באוקטובר: אני מברך על עצם קיומו של הכנס הזה היום בשדרות משום שהוא מסמל את התהליך האיטי והדרגתי של חזרת העיר ותושביה אט אט לתפקוד מלא, ועדיין אנחנו לא נמצאים בעצם במציאות נורמלית המלחמה נמשכת, החטופות והחטופים עדיין עמוק בעזה, תושבים רבים מהצפון והדרום מפונים מבתיהם, ואנחנו מוכרחים לזכור שבסופו של יום אחריותנו כחברה וכמדינה לדאוג לכך שכל תושבי הנגב המערבי יחזרו לביתם לחיים בטוחים ומוגנים, איכותיים, ומאושרים ואותו דבר בדיוק תושבי הצפון".

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, הגיב לדבריו של הנשיא הרצוג בוועידת מקור ראשון: "אני מודה לנשיא הרצוג על קריאתו לטיפול יסודי ומידי לישובי הצפון וקו העימות. תושבי קו העימות והצפון זקוקים נואשות לחמצן בכל התחומים: עסקים שקרסו, תיירות שנמחקה, תחום בריאות הנפש והרווחה שגובים מחירים משמעותיים מידי יום אצל תושבינו העקורים מביתם. הצפון זקוק לתכנית מיידית בכל תחומי החיים במלחמה. אני פונה לממשלת ישראל כבר חודשים ארוכים ודורש סיוע כי הצפון גוסס. מקווה ומייחל שהקריאה של הנשיא הרצוג לא תיפול על אזניים ערלות".