המשא ומתן לשחרור החטופים: ראש המוסד שב הבוקר לישראל לאחר שהשתתף בשיחות בקטאר. דובר משרד החוץ התייחס למשא ומתן והביע אופטימיות זהירה. על כך, סא"ל (מיל') אבי כאלו, לשעבר ראש מחלקת שבויים ונעדרים באמ"ן, שוחח הערב (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והביע את דעתו בנושא.

בפתח השיחה אמר: "בדרך כלל במופעים האלה ראשי ארגונים לא צריכים להישאר לאורך זמן הם יכולים לחנוך את תחילת האירוע ולהתניע אותו אבל יש להם מספיק עבודה, בשב"כ, בצה"ל, במוסד, אנשים יודעים לנהל את זה גם ברמת עבודה. זה אומר יכול להיות הכול ברמת הערכה, אבל יכול להיות שזה מעיד על רצינות בתהליך כי יש הבנה שזה משא ומתן מורכב, שהפערים בין הצדדים גדולים גם אם הצטמצמו מאז ימי מתווה פריז הראשון. ויש איזשהו פיקוח אמריקני מעל שלוחץ חזק חזק כדי להביא את ההישג הזה. שמבחינת ממשל ביידן הוא הישג דרמטי בניסיון לסדר את האזור עם הכניסה לשנת בחירות".

"גם בלבנון השנייה היה לנו את הדבר הזה, כשגולדווסר ורגב נחטפו מהגבול ורבע שעה אחרי כבר ניהלנו מו"מ עם החיזבאללה. החוויה המזרח תיכונית היא באמת ייחודית ויוצאת דופן במונחים גלובליים. אני לא מכיר אח ורע למו"מ שמתנהל תחת אש, בוודאי לא במאפיינים האלה עם החשדנות של שני הצדדים, ולכן כל הישג  שנגיע אליו במו"מ הוא יהיה ראוי להערכה אם הוא יוכל להתממש במציאות כל כך כאוטית וכל כך קשה. וזה דבר שלפעמים נשכח מלב בתוך בליל הביקורת שמושמע בדרך כלל כלפי המערכת. וצריך להבין את המורכבות שיש כאן, ולכן גם החסד הזה שכולם מאפשרים בשביל לאפשר שקט תעשייתי שיוכל לאפשר התקדמות בתהליך", הוסיף.

"כמי שליווה משאים ומתנים לאורך שנים, אנחנו באמת צריכים לנקוט בצניעות, ושים לב שאנחנו לא באמת יודעים יותר ממה שמדווח. אם נסתכל על הזווית הישראלית, הייתי אומר שיש לנו מראית עין של הישגים ראשוניים שמאפשרים התנעת תהליך מבחינתה של ישראל. חמאס מוותרת  על הפסקת אש קבועה כחלק מהעסקה, אם תהיה עסקה ביניים כזאת או אחרת, היא מתקרבת יותר למתווה פריז גם אם לא באופן מלא, וזה מה שמעלה קושי משמעותי. וההחלטה של חמאס להגיע לשולחן משותפת גם לפנים וגם לחוץ. זאת אומרת שמרכז כובד החוצה גם עוזר. יש לכך משמעויות גם פרגמטיות, ככל שנוכל לכנות את הדבר הזה כיוון שמדובר בארגון טרור רצחני, אבל כזו שמגיעה לשולחן. אבל בסוף זה עסקים ובתהליך הזה אתה צריך למצוא את השותפים שלך ולגבש עמדות משותפות. ויש כאן ניצוץ מסוים לתקווה בתוך כל התאריך הזה כרגע".