כחלק מהתוכניות להפוך את פארק אריאל שרון, המשתרע על שטח של כ-8,000 דונם, לריאה הירוקה הגדולה ביותר בארץ המשלבת מורשת ותרבות, מתוכננת הקמתו של אתר "בני ברק המקראית", שישחזר את ההיסטוריה המרתקת של הכפר העתיק. האתר יאפשר למבקרים חוויה ייחודית של מסע אל העבר ויחבר אותם לשורשי המסורת היהודית.

חניכי ארגון נוער ערבי חילקו מתנות למאושפזים בסורוקה
הנשיא הרצוג במסר חד לממשלה: "קורא להקמת מנהלת תקומה לצפון"

הפרויקט הייחודי בלב הריאה הירוקה הגדולה ביותר בארץ ואשר גובלת עם רמת גן, כולל שורת מרכיבים מרכזיים, ביניהם אזור חפירות פעיל בשיתוף רשות העתיקות, בו יוכלו המבקרים לצפות בתהליך החפירה הארכיאולוגית וללמוד עלתהלי גילוי העתיקות, וכן מיצג שולחן ליל סדר במקום בו על פי המסורת נערך אחד מסדרי הפסח המפורסמים בהיסטוריה, משחקים אינטראקטיביים ושחזור של כפר מתקופת המשנה והתלמוד על בתיו ומבניו האופייניים.

חלק נוסף באתר יהיה מוקדש ל"גינת צמחי המשנה והתלמוד", בה יוצגו הצמחים הייחודיים, מהם ניתן יהיה ללמוד על עולמם של חכמי ישראל. במתחם גם יוקם בוסתן של עצי חרובים ותאנים, מעצי הפרי האופייניים לתקופה.

על פי התוכנית, האתר יחובר אל שאר חלקי הפארק, באמצעות מערכת שבילים ותחנות המקשרות א כל המרכיבים לסיפור ההיסטורי של המקום.

פארק אריאל שרון (צילום: רשות העתיקות)
פארק אריאל שרון (צילום: רשות העתיקות)

אתר "בני ברק" אמור להוות חלק בלתי נפרד מחוויית הביקור הכוללת בפארק אריאל שרון, שבעתיד יכלול גם אגם מים גדול ויהיה לאתר מורשת מרכזי המנגיש את העבר המרתק לציבור הרחב.

"הקמת אתר 'בני ברק המקראית'  מהווה נדבך חשוב בחזון שלנו להפוך את פארק אריאל שרון למוקד משיכה המשלב טבע, פנאי ומורשת", ציין מנכ"ל הפארק, דן ליכטמן. "האתר המתוכנן יאפשר למבקרים מכל הגילאים והרקעים לחוות את ההיסטוריה היהודית העשירה באופן חווייתי ובלתי אמצעי. זוהי הזדמנות נדירה לגעת בשורשים שלנו, וללמוד על אורח החיים של חכמי ישראל לפני אלפי שנים. כל זאת, תוך שהייה בסביבה ירוקה בלב המרחב העירוני הסואן".