יקב אביבים נפגע מוקדם יותר היום (רביעי) מטיל נ"ט שנורה מלבנון לעבר המושב. לא היו נפגעים כתוצאה מהירי - אך נזק כבד נגרם למקום. מאיר ביטון, בעל היקב, סיפר שבור לב: "מדובר ביקב שאבי הקים במושב לאחר שעלה לארץ ממרוקו בשנות ה-50, ואני מנהל אותו כבר מעל ל-20 שנה. ביקב היו סוגי יינות שונים - אדומים ולבנים, ערק, גידולי ענבים מיוחדים, יינות למסעדות בחו״ל. בנוסף, היה גם מרכז מבקרים שהקמתי ב-10 אצבעות, וממש היה עבורי עד היום כמפעל חיים״.

כאמור, 2 טילי נ״ט שנורו על ידי חיזבאללה פגעו פגיעה ישירה ביקב - המשתרע על 3,000 מטרים. בעקבות השיגורים, פרצה שריפה ביקב - ונגרם נזק רב: ״החלטתי להגיע ולעבוד היום ביקב, עד שלפתע שמעתי פיצוץ - וכתוצאה מההדף עפתי באוויר 30 מטרים אחורה לפחות. הטיל העיף אותי באוויר, ועוד לא הספקתי לעכל מה קורה - וכבר ראיתי שכל שטח היקב החל לעלות באש. מיד התקשרתי לכל גורמי ההצלה שיגיעו בדחיפות, התחלתי לנסות לכבות את השריפה בעצמי - אך האש חנקה אותי והעלתה ריח חזק של פיח. לאחר זמן מה, הגיעו כוחות כיבוי והצלה, שלא היו יכולים להתקרב ליקב עצמו - מאחר שהוא צמוד לגבול לבנון ומאוים על ידי חיזבאללה. בהמשך, הצבא אישר לצוותים להיכנס לשטח, הם כיבו את השריפה - ונערכו להגנה מפני התפשטות האש אל עבר מבנים סמוכים״, תיאר.

הפגיעה הישירה ביקב בגליל העליון (צילום: ללא קרדיט)
הפגיעה הישירה ביקב בגליל העליון (צילום: ללא קרדיט)

״הפעם - הפגיעה הקטלנית״, אומר ביטון, שמתחילת המלחמה היקב שבבעלותו - ספג 4 פגיעות שונות של טילי נ״ט. ״רק לפני יומיים קניתי מכונות חדשות ליקב, ענבים, חביות, מארזים מיוחדים. בתקופה האחרונה, השקעתי ביקב כ-20 מיליון שקלים, לכן המשכתי להגיע לעבוד גם תחת אש חיזבאללה. כעת - כל הסחורה ירדה לטמיון, הכול התלקח באש. צריך להבין - עד היום קמתי, ישנתי ועשיתי הכול בחיי על מנת לתפעל ולהחזיק את העסק. זה היה מפעל החיים שלי, זה לא משכנתא או הלוואה בשביל רכב - כל הכסף שלי וכל הלב שלי היו מושקעים במקום הזה״, מתאר בצער רב.

״אני מפונה, אבל היום גמרו לי את החיים, בגיל 47 הרגו אותי״, אמר וביקר את מדיניות הביטחון של ישראל נגד חיזבאללה: ״מדינת ישראל חייבת להתעורר על החיים שלה, זה לא שפוי שיורים עלינו בכזאת חופשיות ושנאלצים לפנות תושבים, המצב הזה חונק אותנו כבר. אנחנו הקו הקדמי של המדינה ופוגעים בנו מדי יום - אז איך יכול להיות שמדינת ישראל לא מגיבה בצורה מספיק חריפה?״, תהה.