המחבל נאג'י אבו פרייח, נהג אוטובוס מרהט, חמוש בסכין דקר הבוקר (ראשון) קצין צה"ל בתחנה המרכזית בבאר שבע ופצע אותו באורח קל. לוחם צה"ל נוסף שהיה במקום חיסל את המחבל.

פראמדיק מד"א דני שטרקמן וחובש רפואת חירום במד"א רון-אל ישראלי סיפרו: "הגענו בכוחות גדולים למקום, ראינו פצוע כבן 20 כשהוא בהכרה וסובל מפצע דקירה בגופו בגופו. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל חבישות ומתן תרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים".

הכוחות בזירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
הכוחות בזירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

במקביל, כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד מחוז דרום, ניצב אמיר כהן, שהגיעו לזירה פתחו בחקירת הפיגוע ובאיסוף ממצאים מהזירה. מחקירה ראשונית עולה כי המחבל ככל הנראה ירד מהסעה, דקר ופצע כאמור שני צעירים וחוסל ככל הנראה על ידי אחד מהם.

ניצב כהן שפך אור נוסף על הפיגוע ואמר כי "זה פיגוע שני קשה. מחבל שיוצא מרהט סמוך לשעה 7:40 בבוקר עולה על אוטובוס. לקראת 8:35 שולף סכין ודוקר חייל. יחד איתו נפגע חייל נוסף. כוחות הביטחון במקום מגיבים מהר. אנחנו בתקופה מאתגרת. לא היה לנו מידע מודיעיני ספציפי למחבל. אנחנו מכירים את הזהות שלו ועושים פעולות  להבין את המניעים שלו ולהבין האם היה לו סיוע נוסף. מדובר בוודאות בפיגוע. אנחנו בפריסה רחבה של כוחות עוד לפני הפיגוע. המשיכו להיות ערניים ולעדכן אותנו על כל אירוע חריג".

ראש העיר, רוביק דנילוביץ', כתב לתושבים: "שוחחתי לפני מספר דקות עם מפקד מחוז הדרום במשטרת ישראל, ניצב אמיר כהן, ממנו עודכנתי בפרטי פיגוע הדקירה שהסתיים בפציעתו של החייל ונטרול המחבל. אני מאחל החלמה מהירה לחייל האמיץ שגילה תושייה. כוחות הביטחון העירוניים יחד עם משטרת ישראל פרוסים בכל רחבי העיר". 

מתנועת רגבים נמסר כי "הפיגוע הבוקר בבאר שבע ע"י תושב רהט הוא תמרור אזהרה נוסף על פרשת הדרכים של האוכלוסייה הבדואית בנגב. למיטב ידיעתנו, כל הפיגועים בעשרים השנים האחרונות בנגב נעשו ע"י תושבי הנגב עצמם. בחברה הבדואית ישנם שנפגעו קשות בטבח השביעי לאוקטובר, ומאידך ישנם רבים המעורבים בטרור נגד מדינת ישראל בהברחות נשק ובהסתרת מחבלי הנוח'בה ועוד. בפרשת דרכים זו, מדינת ישראל חייבת לסמן את הכיוון הברור שהנגב והתושבים הבדואים הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. זהו הזמן למעשים ולא לגרירת רגליים. אכיפת החוק ושמירתו לצד הסדרת ההתיישבות הבדואית היא ההבטחה של עתיד הנגב כולו בתוך מדינת ישראל".