המחאה נגד הממשלה התקיימה היום (ראשון) במספר מוקדים - סמוך לכנסת בירושלים ובתל אביב באזור הקריה. כמו כן, פעילי "אחים לנשק" הגיעו למאה שערים והתעמתו עם חלק מהתושבים במקום. 

אחראי בחיזבאללה על פיגועי נ"ט: החיסול הממוקד של צה"ל
ביהדות התורה תוקפים את בג"ץ: "דוחק בנו לקדם את הרפורמה המשפטית"

במהלך המחאה, המשטרה פינתה חלק מהמפגינים ברחוב בגין בירושלים באמצעות מכת"זית, זאת לאחר שחסמו אותו. כמו כן, הודלקו מספר מדורות באזור. לאחר זמן קצר, נפתח הכביש לתנועה. 

עם סיום המחאה באזור הכנסת, החלה תהלוכה בלתי חוקית של מאות מפרי סדר שניסו לחסום את כביש בגין, תוך התפרעות ועימות עם השוטרים, סיכון חיים בניסיון להתפרץ לכביש המהיר ואף אחד מהם טיפס על גשר וסיכן את חייו באופן ממשי. שוטרים שהיו במקום פעלו לבלום אותם וחלקם חוסמים כעת את כביש בגין באזור מחלף קריית משה והמקטע נסגר לתנועת כלי רכב. במהלך ההפגנה, החלו מוחים רבים להפעיל אבוקות עשן.

ברקע ההפגנה נגד הממשלה בירושלים, נרשמו מספר עימותים בין פעילי "אחים לנשק" לחרדים במאה שערים. זאת, לאחר שכמאה מפגינים הגיעו לכיכר השבת והביעו תמיכה ב"חוק הגיוס". שני אנשים נעצרו במקום. אחד מהם בגין הפלת אופנוע משטרתי והשני בגין הדלקת מכוונת של דגל ישראל. 

שריפת דגל ישראל במהלך העימותים (צילום :דוברות המשטרה)
בהפגנה נשאה דברים כרמית פלטי-קציר, בת קיבוץ ניר עוז, שאביה נרצח בשבעה באוקטובר, אמה חנה קציר שוחררה במסגרת העסקה הקודמת, ואחיה אלעד קציר עדיין מוחזק בשבי חמאס: ״לא פשוט לי להיות כאן היום. האמנתי באמת ובתמים שהחזרת החטופים היא מעל לכל דבר. שזה הדבר הראשון שהמדינה שלנו תעשה. לא האמנתי בשום תרחיש שאצטרך להילחם על זכותם של אמי ואחי, על זכותם של החטופות והחטופים לחזור הביתה. 
מדורות בדרך בגין בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
מדורות בדרך בגין בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
לא האמנתי שאחרי 6 חודשים אני אצטרך להיאבק עם הממשלה על זכותו של אחי לחזור בחיים, או לחזור בכלל. אני חושבת על אלעד ויודעת מעדויות שהוא שמע רדיו וראה טלוויזיה, לפחות בהתחלה, כשידענו שהוא חי, אני חושבת מה אלעד חושב על ראש הממשלה״.
המחאה בתל אביב  (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מחאה בירושלים  (צילום: דוברות המשטרה)
מחאה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
אופנוע התהפך, דגל ישראל הוצת  (צילום: דוברות המשטרה)
אופנוע התהפך, דגל ישראל הוצת (צילום: דוברות המשטרה)
משה רדמן אבוטבול, ממובילי המחאה: ״אתם - ארנון בר דוד, חיים ביבס, נשיא המדינה, שר הביטחון, אייזנקוט, גנץ, חברי הקואליציה השתקנים. ההיסטוריה תשפוט אתכם על השתיקה הזו, על זה שלא נאבקתם מספיק ושימשתם תפאורה לממשלה שהחריבה את ישראל בפעם השלישית״.
מטעם המחאה נגד הממשלה נמסר כי "לאחר האסון הגדול ביותר בתולדות המדינה, ולצד חוסר היכולת של הממשלה לקבל את ההחלטות הקשות הנדרשות כעת, ובראשן השבת החטופים והחטופות - אנו קוראים לחברי הכנסת מכל המפלגות לפעול באחריות לאומית, להתעלות מעל האינטרסים הפוליטיים הצרים, ולהביא לפיזור מיידי של הכנסת כדי לצאת לבחירות בהקדם״.
המחאה נגד הממשלה בירושלים (צילום :ללא קרדיט)

"יש רק דבר אחד שחשוב לנתניהו – להישאר בלשכה. לנצח להיאחז בקרנות הלשכה. שתשרף המדינה, העיקר הלשכה. זה כל מה שחשוב לו. להישאר בתפקיד", תקף לפיד. עוד הוסיף כי "השבוע הם מוציאים את הכנסת לפגרה. באמצע המלחמה. זו הזיה. ניסינו להילחם בזה. אמרנו להם, "למילואימניקים אין פגרה. לחטופים אין פגרה, זה לא מעניין אותם".

המחאה בתל אביב  (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

הוא קרא להתפטרות שרי הממשלה: "כל מי שיושב היום בממשלה הזאת - האחריות עליו. כל שר שלא מתפטר, כל חבר כנסת שלא מצביע נגד הממשלה, שלא עוזר לנו לשלוח אותם הביתה, זה עליו, הכתם הזה יהיה דבוק אליו לכל ימי חייו. אי אפשר לחיות ככה. אי אפשר להמשיך ככה. גם לא צריך. אפשר לחיות אחרת. אפשר להמשיך אחרת. כל עוד אנחנו דמוקרטיה, יש כלי שמשנה את המציאות. הוא נקרא: בחירות, בחירות עכשיו".

יאיר לפיד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
יאיר לפיד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מתנגדי הממשלה תקפו בחריפות את ההצהרה שאותה נושא ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך ההפגנה: "נתניהו במופע מבולבל ממשיך במסע השקרים וההונאה. מי שאחראי למחדל הנורא של ה-7 באוקטובר, אחראי גם לכך שהחטופים לא בבית, ושישראל הופכת למצורעת בעולם. עתידה של מדינת ישראל תלוי בהחלפתו. נמשיך במאבק עד שתהיה למדינת ישראל הנהגה ראויה שיש לה את אמון העם".