בעדות מצולמת ראשונה: עמית סוסנה בת ה-40, ששוחררה משבי חמאס במהלך עסקת החטופים בחודש נובמבר וחשפה ב"ניו יורק טיימס" את ההתעללות והפגיעה המינית שעברה במהלך שהותה בשבי, מתארת בסרט התיעודי "זעקות ואז שתיקה" את הימים הקשים שעברו עליה בעזה. בקטע קצר שפורסם מתוך הסרט, היא מספרת כי "ידעה שמשהו רע עומד לקרות".

ישראל מוכנה להתפשר: מאחורי הקלעים של המו"מ לעסקת חטופים
"סימן ההיכר של הנאצים": ההתבטאות הבלתי נתפסת של יאיר נתניהו

"הייתי כבולה בשלשלאות במשך שלושה שבועות בעזה", סיפרה סוסנה. "הוחזקתי בחדר חשוך, בלי יכולת לזוז, ובכל פעם שרציתי להשתמש בשירותים הייתי חייבת לבקש רשות. השם שלו היה מוחמד, הוא היה יושב על המיטה מולי. הוא לבש מכנסיים קצרים, שכב. אני זוכרת שלא יכולתי להסתכל עליו. הפניתי את המבט והתכסיתי בשמיכה כדי שלא אצטרך להסתכל עליו, זה גרם לי להרגיש מאוד לא נוח".

עוד סיפרה, כי "הוא גם שאל אותי כל הזמן אם אני אוהבת סקס, אם אני עושה סקס עם החבר שלי, ובכל פעם שהוא דיבר על זה פשוט צחקתי ואמרתי לו 'בחייך, תפסיק'. ניסיתי לשנות את הנושא וידעתי שהוא זומם משהו, ידעתי שמשהו רע עומד לקרות".

"באחד הימים מוחמד נתן לי תחבושות היגייניות", המשיכה. "הוא אמר לי: 'אחרי שתקבלי מחזור תתקלחי ותכבסי את הבגדים שלך'. והוא חזר על זה כמה פעמים ביום. קיבלתי מחזור שנמשך רק יום אחד, אבל גרמתי לו להאמין שהמחזור נמשך, עד שלא יכולתי לשקר יותר. מוחמד שחרר אותי ולקח אותי למטבח והראה לי סיר. אני זוכרת שחשבתי, איך אוכל להימנע מזה? אין לי מה לעשות".

הקטע הוקרן לראשונה במסגרת ראיון שהעניקה יוצרת הסרט שריל סנדברג לתוכניתו של ג׳ייק טאפר ב-CNN . הסרט, אותו ביימה ענת סטלינסקי, הופק על ידי "קסטינה תקשורת" וצפוי לצאת בסוף אפריל.