הכתב הצבאי של חדשות 12, ניר דבורי, נפרד היום (שבת) בפוסט ברשת ה-X מחברו אלעד קציר ז"ל שנחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז, ושצה"ל הודיע אתמול שגופתו שבה ארצה במבצע חילוץ לאחר שנרצח בשבי על ידי ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי. דבורי כתב: "קיוויתי שתשוב, ידעתי שאתה חזק".

הגופה הייתה קבורה באדמה: כל מה שאפשר לחשוף על חילוץ גופתו של קציר
חבר הכנסת נגד נתניהו: "הוא הורג את החטופים לאט לאט, במודע"

בפוסט, מעיד דבורי כי הוא נזהר בחצי השנה האחרונה מלהזכיר באופן פומבי שהשניים היו חברים: "שלא חלילה יעשה לך נזק בשבי", כתב. עוד ספד לו: "חלקנו אהבה משותפת, שדות החיטה של הנגב המערבי. תחסר לי מאוד , חבר".

בתוך כך, על רקע ההודעה של דובר צה"ל וכיממה לפני ציון חצי שנה למתקפת חמאס, נציגים של משפחות חטופים קיימו הערב הצהרה בשער בגין בקריה בתל אביב: "נתניהו מטרפד עסקה והחטופים מתים בשבי. ממשיכים לפעול להדחתו המיידית. גם ביידן רואה שנתניהו מטרפד ומוכר אשליות על רפיח בזמן שאת החטופים הוא מפקיר בניגוד לעמדת הדרג המקצועי ובניגוד לעמדת שותפיו לקבינט. שוחחנו עם חברי ליכוד שלא מבינים למה הוא נכנע לבן גביר וסמטוריץ'", אמרו.

הסרטון המחריד מניר עוז שפרסמה רשת CNN (צילום :CNN)

קציר ז"ל נרצח באמצע חודש ינואר האחרון, כך על פי המידע המודיעיני שבו החזיק צה"ל. עוד דווח כי הגופה עצמה הייתה קבורה באדמה בח'אן יונס, והכוחות חפרו בקרקע על מנת לחלץ אותה. פעולת החילוץ התבצעה בסמוך לאזור שבו חטיבת הקומנדו מנהלת בימים אלו לחימה מול מחבלי החמאס. הפעולה עצמה הייתה מורכבת במיוחד, והכוחות חפרו באדמה במשך כל הלילה, על מנת להגיע לגופתו של קציר. על מנת להגיע למקום שבו הייתה קבורה הגופה, נדרשו הלוחמים לנהל קרב מול מחבלים של החמאס, וחיסלו רבים מהם. 

אלעד קציר ז''ל ומשפחתו  (צילום: באדיבות המשפחה)
אלעד קציר ז''ל ומשפחתו (צילום: באדיבות המשפחה)

קודם לכן, זמן קצר לפני ההודעה הרשמית של צה"ל בנושא, אחותו של קציר ז"ל, כרמית, חשפה בכאב את מבצע חילוץ גופתו: "קיבלנו בשורות קשות. אלעד הובא הלילה לישראל, אחרי שנרצח בשבי", כתבה כרמית. "דובר צה"ל יספר לכם על פעולת החילוץ האמיצה, שאכן הייתה כזו. במציאות הנוראית שיצרו לנו, גם זו נחמה. יהיה לאלעד קבר בניר עוז. אנחנו לא נישאר בחוסר וודאות".

כרמית פלטי קציר, שאמה חנה קציר שוחררה משבי חמאס ואחיה אלעד עדיין חטוף, נפגשה עם קבינט המלחמה (צילום: אבשלום ששוני)
כרמית פלטי קציר, שאמה חנה קציר שוחררה משבי חמאס ואחיה אלעד עדיין חטוף, נפגשה עם קבינט המלחמה (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן, היא ביקרה בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "דובר צה"ל לא יספר לכם שלרוה"מ, לקבינט ולצה"ל אין מושג איפה מוחזקים מרבית החטופים, החיים והנרצחים. הוא גם לא יספר לכם שאין להם שום דרך לשמור על החטופים, גם כשהם יודעים איפה הם. אלעד נחטף מביתו בניר עוז חי ושלם וצולם פעמיים מתוך השבי. ניתן היה להציל אותו לו עסקה הייתה קורית בזמן. המנהיגות שלנו פחדנית ומונעת משיקולים פוליטיים ולכן זה לא קרה". עוד הוסיפה כי אחיה הוא "קורבן של הפקרה".