הבוקר (ראשון) התראיין שלום בן חנן - לשעבר בכיר בשב"כ, המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, בתכנית 'שבע תשע' של אודי סגל וענת דוידוב והתייחס לפעילות החילוץ של גופת החטוף אלעד קציר ז"ל. "מדובר במבצע מורכב שהתחיל בקבלת מודיעין מדויק, עם החלטה לא פשוטה לבצע את הפעולה בשטח מלחמה. מדובר במבצע חשוב, ערכי, שעונה למטרה ולרצון להשיב את כולם הביתה חיים או מתים ואנו מוכנים גם לסכן חיילים עבור זה".

בנוגע לסיכויי ההצלחה של המשלחת שיצאה למו"מ בקהיר, ציין בן חנן כי "אני סבור שהסיכוי לא גבוה. עוד לא הגענו לנקודה שלחמאס יש סיבה לעסקה ואני חושב שעם כל הרצון של כולנו יש רגעים במו"מ שאנו חייבים ליזום משבר ולדבר בשפה אחרת. להודיע על הפסקת השיחות וחידוש הלחץ הצבאי. אם יש משהו שהוכח מאז העסקה הראשונית זה שהלחץ הצבאי גובה מחירים ופוגע גם בבלתי מעורבים ומביא חורבן ללא תקומה. אנחנו רואים שהסיפור הזה של המו"מ כרגע לא מתקדם. אנחנו מוותרים ומעלים את הרף ולא מקבלים תגובה מהצד השני ומבינים שיחיא סינוואר עוד לא נמצא שם, המו"מ הוא בעיקר ביננו לבין המתווכות".

כשנשאל לגבי פעולות החילוץ הצבאיות וחוסר הצלחותיהן הגדולות עד כה, אמר בן חנן: "למי שמחזיק את הקלפים לא בוער כרגע לנצל אותם. אנחנו צריכים להגיע למצב שסינוואר ירצה לנצל את אותם קלפים. אני מאמין שהשבת החטופים תבוא דרך עסקה, אך כדי להגיע לפשרה אפילו כואבת חייבים לחדש את הלחץ הצבאי עד שסינוואר יגיש מצוקה". 

לסיכום, טען בן חנן כי אופי ניהול המלחמה מלא בחוסר החלטיות מצידנו. "אנחנו לא מפסיק נחרצים. ואני חושב שהססנות לא מביאה לתוצאות. צריך להיות יותר נחרצים בעיקר כשרואים כשבצד השני לא רוצים לסיים את האירוע הזה. הם רואים את זה אחרת". 

עריכה: אליעזר בן יהודה