בית המשפט התיר היום (ראשון) לפרסום כי החשוד בדריסת המפגינים בקפלן הוא חיים סירוטקין, שחקן כדורגל בעבר ומאמן הווה בליגות הנמוכות. מעצרו הוארך ביממה. 

רק על פי פרסומים זרים: באיראן לא יודו בזה - אבל חוששים מאוד מהטילים של ישראל
לאחר נטרול המנהרה ההתקפית: אוגדת הקומנדו יוצאת מעזה | תמונת מצב

נציג המשטרה אמר בדיון כי החשוד, אשתו וזוג חברים יצאו לבלות ונקלעו להפגנה שכללה הימצאות מפגינים על הכביש. "קצין משטרה הרחיק אותו פעמיים כשהוא ניסה לצאת מהרכב כדי להתעמת עם מפגינים, ובשלב מסוים לחץ על דוושת הגז ונסע ישירות לעבר המפגינים, ופגע בשלושה מהם".

"לטענתו, בטרם יצא לבילוי שתה מעט אלכוהול עם חבריו, ובבדיקה נמצא כי רמת האלכוהול בדמו היא גבוהה אך גבולי, והוא נכשל בבדיקת ינשוף – בדמו נמצא 250 מיקרוגרם של אלכוהול".

במהלך הדיון, ניסה החשוד להסביר את מעשיו: "נתקע לי הגז, חס וחלילה זה היה במכוון. אני מתנצל". עוד הוסיף כי "נתקע לי הגז, חס וחלילה זה היה במכוון"

"לא מדובר בדריסה מכוונת. תקלה מכנית ברכב החשמלי גרמה לכך שהרכב האיץ ללא יכולת הנהג לעצור, תוך שהוא עושה כל שניתן על מנת להימנע מדריסת מפגינים", טען עורך דינו רועי קרן

עוד הוסיף כי "אין דבר נגד המפגינים, והניסיון לשוות נופך פוליטי-לאומני לאירוע לא ראוי, ודאי טרם יתבררו העובדות", אמר על אף שבתיעוד נשמעות היטב הקללות מצד החשוד ומכריו. "השתוללות אישי ציבור מכל הקשת הפוליטית מסוכנת ומביאה לתסיסה והייתי מצפה שלא יצאו הצהרות חורצות דין בשלב זה, שכן אלה הן שמביאות לסכסוך אחים ומפלגות". 

המחאה נגד הממשלה (צילום: אריק מרמור)
המחאה נגד הממשלה (צילום: אריק מרמור)

כאמור, החשוד הינו שחקן כדורגל עבר, שמשמש כיום כמאמן בליגות הנמוכות. "הייתי חלק מצעדה במחאה להשבת החטופים, ונוצרה חסימה ספונטנית של התנועה, ראיתי ג'יפ עם נהג שהתעמת עם המפגינים ומה שראיתי זה שהמפגינים פינו לו מקום כדי שיוכל לנסוע. ואז לתדהמתי במקום לנסוע באיטיות הוא האיץ בהאצה מקסימלית תוך שהוא מסיט את הרכב כדי לפגוע באישה מבוגרת שעמדה מולו", סיפר עד ראייה בריאיון ב-103FM. 

עוד הוסיף כי "נראה שהוא כיוון אליה, ממש כמו פיגוע דריסה. הוא פגע באישה מבוגרת שהוטחה על מכסה המנוע ואז נפלה על הכביש. היא נחבלה בראש ושברה שיניים, פיגוע דריסה קלאסי. הוא פגע בעוד מפגינים נוספים ונמלט מהמקום. משטרה עצרה אותו והוא המשיך לקלל ואף ניסה לירוק על המפגינים".