השב"כ פרסם היום (ראשון) הודעה כי "בהמשך לפרסום בנושא, מבדיקה ראשונית של שב״כ עולה החשד כי הגורמים שעומדים מאחורי משלוח זר הפרחים לבית משפחת החטופה לירי אלבג, הם בסבירות גבוהה גורמים איראניים".

זר שהונח על בית משפחת אלבג (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
זר שהונח על בית משפחת אלבג (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

בריאיון שקיימה היום עם קרן נויבך בכאן רשת ב' הגיבה שירה אלבג, אמה של החטופה לירי אלבג, על זר פרחי האבל והפתק עם הכיתוב המחריד שנשלחו לביתם בסוף השבוע האחרון. "זה פשוט לא נתפס, אנחנו פשוט מזועזעים. זה גם כך נורא וזה סיוט שאנחנו עוברים בחצי שנה. כאילו, אין לי מילים, אני רק בוכה", שיתפה האם בכאב, "למה אנחנו צריכים להתמודד עם זה? למה הילדות שלי צריכות לקום בבוקר לדבר הזה? למה הבן שלי בבית ספר עכשיו צריך להתמודד עם זה?".

אלבג אמרה כי "זה חלק מתהליך שהיה בתחילת 7 באוקטובר, זה היה ממש בהתחלה והרגשנו את זה מאוד, ואחר כך הוא הלך ונעלם ושמחנו, כי הרגשנו שבאמת כל העם איתנו. לצערי הוא חוזר עכשיו".

אלי אלבג, אבא של לירי אלבג (צילום: צילום מסך, מטה המאבק להשבת החטופים)
אלי אלבג, אבא של לירי אלבג (צילום: צילום מסך, מטה המאבק להשבת החטופים)

עוד הוסיפה, "למה משליכים עכשיו על משפחות החטופים את כל הבעיות שיש במדינת ישראל? כאילו אנחנו צריכים עכשיו לבוא ולתקן הכול. עכשיו אנחנו צריכים להתמודד גם עם כל ההפגנות שהן כביכול באשמתנו וכל מה שקורה עם ראש הממשלה, הכול באשמתנו. אני אשמה שחטפו לי את הילדה? מבסיס צבאי שלא היה מוגן?".

מנכ״ל פייק ריפורטר, אחיה שץ מסר: "אפשר לטפל בהנדסת התודעה האיראנית ואפשר למנוע מקרים כאלה. מה שמסתיים בשליחת זר אבל למשפחת חטופים מתחיל בהקמת תשתית של פרופילים מזויפים ברשתות. זאת לא הפעם הראשונה שאיראנים שולחים פרחים למשפחות החטופים. מדובר בשיטות פעולה מוכרות המזוהות עם רשתות איראניות שמנסות להפעיל ישראלים במרחב ולגרום להם להפיץ תכנים זדוניים. 
בשלוש השנים האחרונות חשפנו בפייק ריפורטר למעלה מ-50 מבצעי השפעה זרים. כל המידע מועבר באופן עקבי לגורמים רשמיים כדי שיטפלו במי שמנסים לזרוע כאוס ולהעמיק השנאה והקיטוב בינינו, אבל כל עוד לא מדינת ישראל לא תדרוש מהרשתות החברתיות לפעול בנושא, כולל אסדרת היחסים בין המדינה לרשתות - האזרחים והביטחון הלאומי של ישראל יהוו מטרה קלה ונוחה לאויבנו".

כזכור, לירי היא אחת החיילות שנחטפה מעוטף עזה בשבעה באוקטובר ורק לאחרונה נחשף כי בשלב מסוים היא הוחזקה ע"י משפחה בעזה, שאילצה אותה לנקות ולבשל, אך פעמים רבות מנעה ממנה לאכול. אלבג לא הוגדרה כחטופה שנהרגה בשבי, ולפי שעה היא מוגדרת כחטופה חיה.