כלי תקשורת פלסטינים מדווחים הערב (ראשון) כי המחבל וליד דקה מת בבית החולים אסף הרופא ממחלה. הוא נחשב לאחד מוותיקי האסירים הביטחוניים בישראל.

"המשיך לפעול בטרור": אחיינתו של משה תמם מתייחסת לבקשת השחרור של המחבל

דקה  הצטרף לארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין לאחר מלחמת לבנון הראשונה. הוא נסע לקפריסין ונשלח בזהות בדויה למחנה אימונים של החזית העממית בסוריה, שם עבר אימונים במטעני חבלה ובאיסוף מודיעין. בישראל עסק באיסוף אמצעי לחימה ובתכנון מעשי טרור. ב-1984 היה שותף בחוליה שתכננה את חטיפתו לצורכי מיקוח של החייל משה תמם, במטרה להבריחו לסוריה.

משלא הצליחו בכך רצחו חבריו לחוליה את תמם לאחר עינויים. דקה וחברי החוליה נתפסו ב-1986, בזמן מעצרו הודה דקה כי ידע על הכוונה לרצוח. במרץ 1987 הורשע בבית המשפט הצבאי בלוד ונידון למאסר עולם ונקבע שהיה שותף שווה לרצח שבוצע בפועל בידי חבריו לחוליה. בקשותיו לקציבת עונשו עד שב-2012, בעקבות המלצת משרד המשפטים, קצב הנשיא שמעון פרס את עונשו ל-37 שנים.

אורטל תמם, אחייניתו של משה תמם,  אמרה לוואלה כי "הרוצח של הדוד שלי בחר לקחת את החיים שלו בעינויים קשים ולאחר הרצח המשיך לענות את המשפחה שלי ולעסוק בטרור ולענות את כל עם ישראל. נלחמנו רבות על מנת שלא ישוחרר מוקדם, פירות המאבק הבשילו - רוצח דוד שלי מת כשהוא סגור בכלא, חולה ומסכן. בדיוק כמו תת האדם שהוא. זה ניצחון עבור משפחתי ועבור כל עם ישראל כולו".