הורים לילדים ולבוגרים עם מוגבלויות מתמודדים עם אתגרים וקשיים בכל תחומי החיים, לרבות כלכלה ותעסוקה ובריאות הגוף והנפש של הילד ושלהם עצמם.

90% מתושבי העוטף מדווחים על פגיעה בהתנהלות יומיומית מאז השבת השחורה
בעלות של יותר משלושה מיליארד שקלים: 27 אלף מפונים עדיין בבתי מלון

מדובר באתגרים אשר משליכים על ילדיהם, משפחתם וסביבתם. בקרב 75% מהמשפחות של ילדים ובוגרים עם מוגבלויות מדווחים על פגיעה במצבם התעסוקתי, לפחות של אחד מההורים, לבטח בשנים הראשונות אחרי האבחון.

"כל עובד חמישי מתמודד עם גידול ילד עם צרכים מיוחדים במקביל לעבודתו", מסביר דמיאן קלמן, מנכ"ל עמותת קשר – הבית של המשפחות המיוחדות.

לצד מרכז סיוע ומיצוי זכויות, שירותים פרטניים ושלל תוכניות לקידום זכויות המשפחות ורווחתן, עמותת קשר מקיימת הרצאות, סדנאות וימי עיון בשורה ארוכה של חברות וארגונים המעסיקים הורים לילדים עם צרכים מיוחדים וזאת במטרה להגביר את המודעות לאתגרים שעמם מתמודדים ההורים גם בקרב המעסיקים וגם בקרב כלל העובדים. "לא תמיד המעסיקים יודעים על עובדיהם שהם הורים מיוחדים או מכירים את צורכיהם", אומר קלמן, "ההרצאות, הסדנאות וימי העיון שלנו משפיעים באופן משמעותי על המשך העבודה המשותפת, תורמים רבות לשביעות הרצון של העובדים, מסייעים בשימורם ומקדמים אפקטיביות ארגונית".

בין החברות והארגונים שבהם מפעילה עמותת קשר את הסדנאות בחודשים האחרונים, ניתן למצוא את התעשייה האווירית, ארגון עובדי צה"ל, בנק הפועלים ועוד.

במסגרת שיתוף הפעולה העמותה מקיימת גם ימי עיון, כנסים וסדנאות מיוחדות לעובדים שהם הורים מיוחדים, לצד מענים פרטניים שבהם ניתנים מידע וכלים מעשיים למיצוי זכויות ולהתמודדות עם האתגרים העומדים בפניהם במגוון תחומים, ביניהם העומס הטיפולי והרגשי, תחושות החרדה והבדידות, האתגרים בקרב האחים, הסבים ושאר בני המשפחה, הקשיים בזוגיות ובמשפחה ועוד.

קשר גם מלווה את החברות המעסיקות בהפעלה של קהילות ייעודיות לעובדים שהם הורים ובני משפחה מיוחדים. עדי קידר ירדני, מנהלת אחריות תאגידית באלטשולר שחם, המשתתפת בתוכנית, מספרת: "אנחנו חשים זכות גדולה לתת את התמיכה לעובדים שלנו הזקוקים לכך ולבנות עבורם את הקהילה הזו שהיא מקום מוגן ובטוח לשיתוף בהתמודדויות החיים של המשפחות המיוחדות. חשוב במיוחד שהארגון רואה אותם במקום הרגיש הזה ועוטף אותם באהבה ומקנה להם ידע וכלים".