ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, תקף בחריפות את הממשלה ואמר הערב (חמישי) בריאיון לליאל קייזר ושאול אמסטרדמסקי ברשת ב' כי "זו הממשלה הראשונה שעשתה טרנספר לתושביה. כשפתחתי את בתי הספר, נתניהו הבטיח לי באופן אישי שהעזתים לא יחזרו לצפון הרצועה - ועכשיו רוצים להחזיר לשם מאות אלפים ביחד עם כל המחבלים".

סימן ראשון לחזרה? צה"ל בהודעה מפתיעה לתושבי העוטף
אלמוג כהן מתחייב: אם הדבר הבא יקרה - "אפרוש תוך 24 שעות מהקואליציה"

בריאיון מוקדם יותר השבוע ל-103FM, טען דוידי כי "זוכרים שראש הממשלה וכל השרים הכריזו על 18 מיליארד ש"ח לטובת תקומה? אין. ביום ראשון הולכת לעבור החלטה בגלל כל מיני דיוקים משפטיים, אין כסף. אין, לא יהיה, לא פיתוח, לא כסף לעסקים לעידוד, לא לתעשייה שתבוא, לא לפיתוח שכונות. הם אומרים 'אנחנו לא מסוגלים להביא החלטה שהיא רב שנתית לחמש שנים'".

במענה לשאלה על תפקודו של ראש הממשלה בעת הנוכחית ענה דוידי: "יש לי כעס גדול עליו, אבל הלגיטימציה היחידה שאני שם כלפיו היא מה שהוא אמר לי, שהוא הולך לנצח את חמאס. אני לא בא על הראש שלו, אני בא באמת ובתמים להגיד לו 'אל תעשה את זה, אל תוותר על כיבוש רפיח'. אם עם ישראל, ממשלת ישראל, נתניהו יחליט לקפל את הכול ולמעשה זה יהיה הניצחון השני של החמאס, אם אנחנו נצא לחלוטין מעזה - מבקש ומתחנן, אל תעשו את זה".

אלון דוידי בשדרות  (צילום: יוסי אלוני)
אלון דוידי בשדרות (צילום: יוסי אלוני)

כזכור, בסקר שנערך במרץ האחרון וסקר באופן מדגמי את תושבי העוטף עלה כי 90% מהמשיבים דיווחו שההתנהלות היום יומית שלהם נפגעה. כ-27% מאלה שנסקרו דיווחו, כי ההתנהלות היום יומית שלהם נפגעה במידה רבה מאד, כ-32% דיווחו כי ההתנהלות היום יומית שלהם נפגעה במידה רבה, 31% דיווחו שנפגעה במידה מועטה, 1% דיווחו לא יודע ורק 9% ענו שכלל לא. קיימת שונות מסוימת בתוצאות בין הרשויות המקומיות השונות.