לאחר שד"ר ענת מטר, מרצה בכירה לפילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב, ספדה למחבל וליד דקה שהורשע במעורבות בחוליה שחטפה ורצחה את החייל משה תמם בשנות ה-80, היום (שישי) פרסמה אחייניתו אורטל תמם פוסט זועם בחשבון ה-X שלה (טוויטר לשעבר). 

"חבר, אציל נפש": סערה באוניברסיטת ת"א - מרצה ספדה לווליד דקה
"לימד אותי מהי אנושיות": השחקנית המוכרת ספדה לווליד דקה

"הרוצח הטרוריסט ואליד דקה עזב את הטרור והפך לאיש של שלום, כל כך שלום, עד שהוא המחבל היחיד שחמאס לפני 3 שבועות (!!) נקבו בשמו וביקשו באופן ספציפי מכל אנשי השלום האחרים בכלא", כתבה תמם. "כאלה הם. שלום שלום שלום. כשענת מטר צחקה בפניי הבוכות כשעמדתי אל מול תאטרון אלמידן וביקשתי מאנשים לא לתמוך בהצגה על הרוצח של דוד שלי, לא להפוך אותו לגיבור בארצנו שלנו - גם היא הייתה אשת שלום, וחמלה חמלה חמלה. וגם אלה, שכותבים 1500 מילה רק כדי להצדיק את השורה התחתונה - הגיבור שלהם הוא מחבל, ובדרך רומסים את הדבר היחיד שיש למשפחה שכולה - הכרה בכאב האישי-קולקטיבי שלה.

"גם אתם, ואוו אנשי שלום וחמלה. מי הם אם לא אנשי חמלה חמלה חמלה שימצאו את כל אלה עבור חברם המשותף עם סינוואר אבל ישכחו להשאיר קצת בצד למשפחה שאיבדה את בנה כדי שהטוסיק הפריווילגי שלכם יוכל ללהג באקדמיה. הרגע בו ענת מטר צחקה בפנים שלי, צחקה לכאב שלי, היה מכונן. הבנתי שלא מדובר כאן בשום אג׳נדה, אלא בשנאה יוקדת עבורי ועבור מה שאני מייצגת - הישראליות. מחיר החיים על האדמה הזאת".

בסיום הפוסט כתבה: "יגיע היום בו מחבלי הנוחבה יהיו בני טיפוחיהם הבאים. זה לא ייקח שנים רבות. אפילו לא עשור. את הקו האודם המוסרי למה אנו מוכנים לספוג - אנחנו מציבים, כחברה, עכשיו".
 
כזכור, המחבל וליד דקה, שעמד בראש החוליה שרצחה את החייל משה תמם ב-1984, מת השבוע בבית החולים אסף הרופא בצריפין. הוא נחשב לאחד מוותיקי האסירים הביטחוניים בישראל, והיה חולה בסרטן. בשנה שעברה, דקה, רוצחו של משה תמם, ניסה להשיג שחרור מוקדם בשל מחלתו הסופנית. משפחתו של תמם גילתה את הבקשה במקרה והגיבה לכך במחאה ציבורית, שכללה הפגנות מול כלא מעשיהו.