הניו יורק טיימס דיווח היום (ראשון) כי במהלך הדיון בקבינט אמש, ישראל קיבלה את ההחלטה לתקוף באיראן. עם זאת, במהלך השיחה בין ראש הממשלה נתניהו והנשיא ג'ו ביידן, הנשיא האמריקני הצליח למנוע את התקיפה הישראלית כנגד איראן. בנוסף, על פי דיווחים בעיתון האמריקאי 'וול סטריט ג'ורנל', ישראל עלולה להגיב "בקרוב מאוד" למתקפה של איראן אמש. לפי גורם אמריקאי בכיר שהתראיין בחדשות ABC, חמישה טילים פגעו בבסיס האווירי של נבטים, וגרמו נזק למטוס תובלה C-130.

גנץ ואיזנקוט רצו לתקוף מיידית בטהרן: הדרמה הלילית בקבינט נחשפת
עם מטוסי תדלוק אמריקאים מעל עיראק: פרטים חדשים על היירוט הדרמטי

במהלך השיחה, ביידן אמר לנתניהו שמכיוון שהתקיפה גרמה למינימום נזקים, "ישראל צריכה לראות זאת כניצחון" ולא להגיב צבאית. גורם ישראלי אמר לרשת NBC כי ישראל נחושה להגיב לתקיפה האיראנית אמש, אך העיתוי או היקף התגובה טרם הוחלט.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתוך כך, הנשיא ביידן כבר הצהיר כי ידון עם מנהיגי ה-G7 על תגובה כנגד איראן, כשהוא אישר שהוא ילחץ על ישראל לתאם "תגובה דיפלומטית" נגד איראן, במטרה למנוע הסלמה צבאית נוספת בין המדינות, שעלולה לגרום למלחמה אזורית. זאת, לאחר שמפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, שלח מסר לישראל לאחר המתקפה הלילה והזהיר אותה מפני תגובה.

לדבריו, "אימצנו משוואה חדשה כנגד הישות הציונית. נגיב לכל תוקפנות ישירה משטח איראן, מדובר בדף חדש של מעורבות נגד האויב". בשדולות הפרו ישראליות בקונגרס קראו לישראל לחכות עם התגובה ולהוציא כמה שיותר סיוע מממשל ביידן בתמורה.

בכיר בממשל הסעודי: "איראן היא מדינה שנותנת חסות לטרור, והיה צריך לעצור אותה מזמן". הבכיר הוסיף כי "כל חפץ חשוד" שנכנס למרחב האווירי של ערב הסעודית יורט".

עימות חזיתי עם איראן (צילום: רשתות ערביות)
עימות חזיתי עם איראן (צילום: רשתות ערביות)

יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

איראן פנתה במכתב לאו"ם ואמרה כי התקיפה הייתה "הגנה עצמית" לאחר שהתקיפות האוויריות שהיא ייחסה לישראל, הרגו אנשי צבא איראנים ב"מתקן דיפלומטי" בסוריה בתחילת החודש. איראן הודיעה כי אינה מתכננת עוד פעולה נגד ישראל, אבל חיל משמרות המהפכה האסלאמי, אמר שהיא תנקום בארה"ב וכל מדינה באזור שתעזור לישראל להשיב מלחמה נגד טהראן. פקידים אמריקאים מעריכים שיש לאיראן למעלה מ-3,000 טילים תוצרת בית.

כמו כן, גורמים רשמיים בטהרן טענו כי עדכנו מדינות באזור על המתקפה נגד ישראל, כ-72 שעות לפני שהחלה. עוד טענו כי עדכנו גם את ארצות הברית שהתקיפה תהיה "מוגבלת". הרמטכ"ל האיראני, האלוף מוחמד באגרי, גם טען היום כי "לא כיפת ברזל ולא מנגנוני הגנה אחרים הצליחו לנקוט בפעולה משמעותית כנגד הטקטיקות המבצעיות של איראן במבצע 'הבטחת אמת'".

ובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר הבוקר בהצהרה לתקשורת כי "מתוך 170 כטב"מים שאיראן שיגרה, אפס חדרו לשטחנו. עשרות מהם יורטו על ידי מטוסי קרב של חיל האוויר, מערכות ההגנה האווירית שלנו ומערכות ההגנה של השותפים שלנו".

תיעוד היירוט מאיראן, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

עוד אמר הגרי כי מתוך 270 כלי טיס בלתי מאוישים, אפס חדרו לשטח מדינת ישראל, ומתוך יותר מ-130 טילי שיוט שאיראן שיגרה - אף לא אחד חדר לשטח מדינת ישראל, כאשר 25 מהם יורטו על ידי חיל האוויר. יותר מ-100 טילים בליסטיים - מספר טילים בודדים חדרו והשאר יורטו. לשם השוואה, לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני, האיראנים שיגרו בסך הכל 16 טילים בליסטיים לעבר בסיסים אמריקניים ברחבי עיראק.