הלילה בחצות הודיע דובר צה"ל על פתיחה מחודשת של המסגרות החינוכיות ברחבי הארץ. ההחלטה התקבלה בפיקוד העורף מבלי שהרשויות המקומיות עודכנו על כך ולאחר שב-18:00 הודיע הפיקוד כי אין שינוי בהגבלות. הסרת המגבלות בשעת לילה מאוחרת וללא כל הכנה מראש גרמה לזעם בקרב ראשי הרשויות שלא יכלו להיערך בהתאם מבחינת הקייטנות לילדים בחופשת הפסח, וגם לבלבול בקרב הורים שנאלצו להישאר בבית עם הילדים ולא ללכת לעבודה. בתגובה לביקורת הוציא צה"ל הודעה, בה הסביר מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, את הסיבות להודעה שניתנה ללא התרעה מוקדמת.

בעקבות עימות מול החרדים, בן גביר הודיע - "לא מחויב למשמעת קואליציונית"
לשכת נתניהו וצה"ל רומזים: כך תיראה התגובה לתקיפה של איראן

״אנחנו במלחמה ארוכה ורב זירתית, לאורך כל המלחמה אנו נלחמים ועושים הערכות מצב כשמטרות המלחמה וביטחון תושבי מדינת ישראל לנגד עינינו", אמר מילוא. "בליל שבת התמודדנו עם התקפה מאיראן ושלוחות הטרור שלה. צה"ל בהובלה של חיל האוויר, אגף המודיעין ושאר הצבא התמודד באופן מיטבי עם האיומים, הכל כדי להגן על מדינת ישראל, לאורך כל המלחמה וגם באירוע האחרון".

עוד ציין, כי "פיקוד העורף פועל באופן מיטבי עם ראשי הרשויות, המועצות המקומיות והאזוריות כדי לאפשר שגרת מלחמה בטוחה ומאפשרת. אתמול במהלך שעות הערב והלילה ביצענו הערכת מצב לגבי ההגבלות. רק לקראת חצות התגבשה ההבנה וההחלטה להסרת ההגבלות. מתוך רצון לאפשר הקלה במדיניות ההתגוננות לצד שמירה על הביטחון, פתיחת המשק וחזרה של ההורים לעבודה החלטנו בחצות להסיר את המגבלות על החינוך וההתקהלויות".

"אני מודע לקושי של ראשי הרשויות המועצות האזוריות והמקומיות להתארגן במהלך שעות הלילה, לכן החזרה הייתה הדרגתית", הסביר מפקד פיקוד העורף. "אנחנו במלחמה ארוכה ויכולים להיות שינויים גם בימים הקרובים לאור הערכת מצב".

לסיום הוסיף: "חשוב לי לציין את ההקפדה המופתית שלכם, תושבי מדינת ישראל, על ההנחיות. המשיכו להקשיב ולפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף, הן מצילות חיים".