טקס הרמת הכוסית המסורתי של הבית הספרדי לקראת פסח חשף לראשונה את כוונת ראש עיריית חיפה יונה יהב לקרוא שכונה בעיר על שמו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן – לאות הוקרה על תמיכתו חסרת הפשרות בישראל.

הקונספציות של ישראל וארה"ב שוב קרסו: "התמקדו באיום הגרעיני על חשבון האיום הבליסטי"
"הישג חסר תקדים": מסתמן - האיחוד האירופי מתקרב להטלת סנקציות נגד איראן

בנוסף התחייב ראש העיר החדש-ישן כי יכניס לתוכניות הלימוד של בתי הספר בחיפה לימודי עדות, כך שכולנו נכיר באמת אלה את אלה. כחלק מהרצון בחיבור אמיתי בין כל בני האדם שחיים כאן, מתכנן יהב גם לימודי ערבית מדוברת בכל בתי הספר החל מכיתה ב'.

אורח מכובד נוסף בטקס היה חיים כהן, יו"ר הפדרציה הספרדית העולמית בישראל. יחד איתו הגיעו מרבית ראשי הארגונים שנכללים בפדרציה, ועו"ד יוסף גילאור, יו"ר ועד העדה היהודית הספרדית חיפה, לא הסתיר את התרגשותו: "חיים הוא מורה דרך וידיד אמת עבור ועד העדה וחבר קרוב עבורי אישית".

יונה יהב, חיים כהן ונטעלי בן (צילום: הבית הספרדי)
יונה יהב, חיים כהן ונטעלי בן (צילום: הבית הספרדי)

עצב, דאגה – וגם חוסן מרשים ונחמה

בדברי הברכה לחג, פירט עו"ד גילאור את העצב והדאגה שכולנו חווים. יחד עם זאת הוא הציע גם נחמה: "ידענו להתגבר בעבר על אויבים אכזריים ועל משברים חמורים. יש לנו תעצומות נפש. אם ניצמד לייאוש, לא יצמחו פרחי האביב. אם ניצמד לתקווה ונטפח אותה, נזכה לתקומה אמיתית".

יוסי אזרי, יו"ר מרכז היום של הבית הספרדי, נשא גם הוא דברים בטקס והדגיש את תרומת הפעילויות במרכז לקהילה בחיפה ומחוצה לה.

מנכ"לית הבית הספרדי, נטעלי בן, סיפרה על הלבטים לקראת הטקס, ועל חשיבות השמירה על המסורת כחלק מההתמודדות עם המציאות המורכבת. בנוסף החמיאה לעובדים: "שמרנו על חוסן רגשי וצוותי גם אחרי זוועות ה-7/10. המשכנו להעניק לדיירים שירות מכל הלב וגם תחושת ביטחון".

בסיום האירוע הביעו כל הנוכחים תקווה כי כל החטופים והחטופות ישובו אלינו במהרה, וכי כולנו נזכה לחג שמח ושקט.