כ-700 ילדים ובני נוער מיישובי הדרום ועוטף עזה המוכרים כנפגעי טרור, משתתפים במהלך חופשת הפסח בקייטנות ובמחנות אביב, בשישה מוקדים ברחבי הארץ. בפעילות שיזמה הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית משתתפים ילדים ובני נוער בגילאי 6 עד 16 אשר הם או בני משפחותיהם נפגעו פיזית או נפשית בעקבות אירועי שבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל.

חלק מהילדים נפגעו עוד לפני שבעה באוקטובר וסובלים מפוסט טראומה בעקבות המציאות המורכבת שבה הם חיים והם מלווים באופן מתמשך וארוך טווח על ידי הקרן לנפגעי טרור. יו"ר הסוכנות היהודית, אלוף (מיל') דורון אלמוג ויו"ר הקרן לנפגעי טרור, איילת נחמיאס ורבין ביקרו בקייטנות ופגשו כמה מהילדים מיישובי הדרום במהלך פעילות הפגה.

הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית פועלת 22 שנים למען נפגעי טרור בישראל, כאשר על רקע שבעה באוקטובר, הכפילה את מספר הנתמכים על ידה, עם התווספותן של כ-9000 משפחות למעגל הסיוע. הקייטנות של הקרן מספקות לצעירים שנפגעו והושפעו מהזוועות, פעילויות הפגה המאפשרות להם לחוות יחד חוויות חיוביות ובכך להעצים את החוסן האישי שלהם.

ילדי הקיבוצים ניר עוז וארז שנאלצו לאחרונה לעבור בפעם השנייה למגורים זמניים, ישתתפו בקייטנה בכפר הנוער באזור הדרום. הפעילות תתקיים בין המדשאות ותכלול: רכיבה על סוסים, טיפול באמצעות בעלי חיים, טיולי אופניים בטבע, אפייה טיפולית ועוד.

ילדים ובני נוער מאשקלון, שדרות, נתיבות, יכיני, באר שבע ומושבי הדרום ישתתפו בקייטנה שתעבור בין חוויות במיקומים משתנים: גן החיות התנכ"י, רכיבה על אופניים, בריכה ופעילות חוגים וספורט בשיתוף בנק הפועלים שנרתם לספק יום של הפעלה וכיף. בקייטנות משולבים גם עשרות ילדים מהקהילה הבדואית שנפגעו מאירועי שבעה באוקטובר. 

פעילות ההפגה שהקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית מספקת, מתאפשרת הודות לשותפים רבים ובהם: קרן היסוד, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, בנק הפועלים, קרן גודמן ועוד. 

יו"ר הקרן לנפגעי טרור איילת נחמיאס ורבין: "חג הפסח הזה תופס את כולנו בעיצומם של ימים קשים ביותר. כולנו חשים את הטלטלה האיומה אבל הטראומה עבור הילדים ובני הנוער האלה  היא חוויה אישית קרובה, לעתים בגוף ראשון. הקרן לנפגעי טרור מלווה אותם ואת משפחתם לאורך כל החודשים הללו, והקייטנות הן דרך נוספת לחזק אותם ולתמוך בהם בדרך הארוכה והמורכבת לחיזוק החוסן האישי".

יו״ר הסוכנות היהודית, אלוף (מיל׳) דורון אלמוג: ״הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית פועלת בהיקפים נרחבים מאז שבעה באוקטובר ומסייעת לאלפי משפחות נפגעות טרור. הילדים המשתתפים בקייטנות הקרן כולם משדרים חוסן ואופטימיות לצד הקושי הגדול. התרגשתי לשמוע אותם, הם התקווה שלנו.