במשטרת התנועה התריעו כי מחר (שני) לקראת ליל סדר ובסיומו לקראת חצות, צפויים עומסי תנועה כבדים בכבישים הבין-עירוניים במרכז הארץ – כביש 4 (גהה), כביש 2 (החוף), כביש 20 (נתיבי איילון), כביש 6 וכביש 1 בין תל אביב לירושלים. באגף התנועה יעדכנו את הציבור על עומסי תנועה חריגים או חסימות צירים, באמצעות ערוצי התקשורת וגם בערוץ הטלגרם של האגף.

במשטרה התריעו, כי במהלך החג וחול המועד תוגבר האכיפה נגד עבירות תנועה, המהוות גורם לתאונות דרכים, בעיקר עבירות היסח הדעת, אי ציות לתמרור או רמזור ומהירות מופרזת.

"נוכח עלייה בכמות תאונות הדרכים, תורגש עלייה והחמרה באכיפה" הזהירו באגף. מאות שוטרים מאגף התנועה וסיירת האופנועים של האגף יהיו פרוסים בצירים הבין-עירוניים, לטיפול באירועים חריגים ובמקביל, חדר הבקרה של אגף התנועה יפעל במתכונת מתוגברת. 

 עם זאת, לנוכח היעדר מטיילים במהלך חול המועד בגליל העליון, ההערכות הן שהעומסים הכבדים יהיו גם אז בפארקים ובאתרי הטבע באזורים אחרים והם צפויים להתעצם. בתוך כך, חברת אגד הודיעה על תגבור מערך הקווים הבינעירוניים לירושלים, אילת, חיפה ותל אביב, החל ממחר ועד למוצאי חג שני, ב-29 באפריל.

בנוסף, יתוגברו הקווים העירוניים בתוך ירושלים לקראת ברכת כוהנים בכותל המערבי ביום חמישי, אז תתגבר אגד את קווי הכותל בירושלים‎. באגד ציינו עוד, כי יחולו שינויים בלוחות הזמנים של הקווים העירוניים והבין עירוניים ברחבי הארץ‎.

רכבת ישראל הודיעה כי מחר (שני) וכן בערב חג שני (ביום ראשון) רכבות הנוסעים תופעלנה בין השעות 17.00-6.00 במתכונת מתוגברת המבוססת על לוחות הזמנים של ימי שישי, בתוספת שירות רכבתי בתדירות גבוהה של שתי רכבות מידי שעה (במקום אחת מידי שעה) בקו חיפה-תל אביב וכן בהפעלת שירות רכבתי בקו דימונה-באר שבע.

במוצאי חג ראשן (ביום שני בערב) ובמוצאי חג שני (ביום שני הבא) רכבות תופעלנה בין השעות 24.30-21.30 במתכונת מתוגברת, המבוססת על לוחות זמנים של מוצאי שבת בתוספת שירות רכבתי בקו דימונה-באר שבע.

בימי חול המועד (רביעי-חמישי וכן באיסרו חג (ביום שלישי הבא) תתוגבר תנועת הרכבות, כאשר בין היתר, יוארך מסלולה של רכבת מספר 37, אשר תצא מחיפה ותסיים את נסיעתה בתחנת באר שבע. עצירות תתווספנה בתחנות חיפה, הרצליה ותל אביב האוניברסיטה.

בנוסף, יוארך מסלולה של רכבת מספר 30 שתצא מתחנה באר שבע בשעה 9.41 ותסיים את נסיעתה בתחנת חיפה מרכז השמונה בשעה 12.23 (במקום בתחנת תל אביב סבידור מרכז). עצירות תתווספנה בתחנות תל אביב האוניברסיטה, הרצליה ותחנות חיפה.

בלילה שבין שלישי ורביעי (24-23 באפריל) יוארך מסלולן של רכבות הלילה אשר יוצאות מתחנת הרצליה ויסיימו את נסיעת בתחנת ירושלים יצחק נבון, במקום בתחנת נתב"ג.