״מי שלא רוצה את פתרון שתי המדינות ולא מסכים לו - זו ההנהגה הערבית הפלסטינית. ב-1947, ההנהגה הפלסטינית התנגדה לפתרון שתי המדינות, גם בשנת 1949״, אמר השבוע נאיל זועבי, ערבי-מוסלמי ישראלי, תושב הכפר נין בעמק יזרעאל בראיון לחדשות ערוץ ״אלמשהד״ באיחוד האמירויות הערביות. ״ב-1967, חלק מהאדמות היו בחזקת מדינות ערב - אך ההנהגה שוב לא הסכימה לפתרון הזה. כך - גם בשנת 2000 סירבה להקמה. מי שהתנגד להסכמי שלום עם ממשלת ישראל ומי שלא מכיר בזכות היהודים על הארץ הזו - הוא ההנהגה הפלסטינית. חמאס התנגד לכל אופציה כזאת בחריפות - וביצע פעולות טרור מאז ועד היום״, המשיך ואמר את דבריו - גם לאחר שהמרואיין השני, שמכהן כנשיא המכון למזרח התיכון בקהיר, יצא מגדרו, קילל את זועבי - והשווה אותו לרוצח. 

מנהיג המפגינים הפרו-פלסטינים בקולומביה: "לציונים אין זכות לחיות"
מה יגידו בערוץ 14? הפוסט הדרמטי של שי גולדן נגד נתניהו

מאז 7 באוקטובר נאיל זועבי, ערבי-מוסלמי-ישראלי, התראיין מעל 100 פעמים ברשתות טלוויזיה ערביות מובילות כמו ״sky news", ״אל-משהד״, BBC, ״אלחורה״ ועוד - במטרה להגיע ללב ליבו של העולם הערבי, לספר על הזוועות שחמאס ביצע, לדבר על הזכות של ישראל להגן על עצמה מפני הטרור - ולתווך לעולם הערבי את האמת אודות האירועים בטבח השבת השחורה.  

למסע ההסברה בעולם הערבי החליט לצאת בעקבות הטבח של מחבלי חמאס בעוטף עזה - שזעזע את אזרחי ישראל ובין היתר גם את זועבי, שנותר מוכה תדהמה מאז אותה השבת: ״ביום שבת בבוקר התחלנו לקבל את התמונות מעוטף עזה - תמונות שהזכירו את השואה. בשעות הצהריים, מנהיגי הממשלה והצבא כבר הצהירו בתקשורת שהחלה מלחמה ושנרצחו ונחטפו ישראלים רבים על ידי חמאס. זו הייתה תדהמה, לאט לאט עיכלתי את זה שחווינו במדינה אסון גדול. תחילה, פעלתי והתנדבתי ביחידה לאיתור נעדרים בבנייני האומה, בעבודה שכללה הצלבת מידע על אנשים שהיו נעדרים שלבסוף, התברר שרובם נרצחו. בתחילת המלחמה, רבים מהמגזר הערבי בישראל חשו כמוני - המומים, עם קושי רב לעכל את המעשים האלו שנעשו לכאורה בשם האסלאם - ועם בושה גדולה בעקבות מעשי חמאס. כבן אדם שתמיד האמין בדו-קיום במדינה ופועל חברתית בנושא - מאוד הזדהיתי והרגשתי אמפתיה, כאב וקרבה לעם היהודי ולחבריי היהודים-ישראלים״. 

נאיל זועבי בראיון ל-BBC (צילום :באדיבות המצולם)

״הבנתי שאני חייב לפעול בפן ההסברתי - ולתווך לעולם הערבי את גודל הברוטליות שבזוועות המעשים של חמאס-דאעש שמכתימים כל בני אנוש - ובפרט את האסלאם. בנוסף, הבנתי גם את הכוח שיש לי בתור ערבי ישראלי בהסברה, ולא היה לי צל של ספק שאני צריך לפעול ולהשתמש בו לטובת דעת הקהל בעולם הערבי על ישראל. כתבתי מאמר באחד העיתונים הערביים, ולאחר מכן החלו לפנות אליי מערוצים שונים במטרה שאדבר ואסביר על המצב בישראל. זה הגיע למצב שאני מתראיין כמעט מדי יום כבר מעל חצי שנה, ובכל ראיון אני אומר שמעשי חמאס הם פשע לאנושות ופגיעה בצלם אנוש. המשימה שלי היא להסביר ולספק פרטים על מה שקרה - על מנת שידעו בעולם הערבי את האמת אודות הטבח. בראיונות רבים דיברתי על זוועות חמאס, שהן בניגוד לכל ערך אסלאמי - על כך שפעילי הטרור שחטו, עינו, אנסו ושרפו אוכלוסייה אזרחית. בין לבין הראיונות, הייתי שומע שאומרים באותם ערוצים שהטבח לא באמת התרחש, שכל הסיפור הוא פרי דמיונה של ישראל - כדי שתהיה לגיטימציה לבצע רצח עם בעזה, להשמיד ולהכחיד את העזתים. כל השקרים הנוראים האלו רק דירבנו אותי עוד יותר להמשיך בהסברה ובראיונות - ולצעוק את האמת לעולם״. 

החשיפה התקשורתית של זועבי למען ההסברה - הובילה גם להטחת איומים וגידופים שהופנו אליו ללא הרף - גם במהלך שידורי הטלוויזיה בלייב: ״יש אנשים שהיו תוקפים אותי ברמה האישית - אומרים שאין לי חמלה או רגישות, שאני רוצח בעצמי ולא ראוי להיקרא מוסלמי, מאיימים שיפגעו בי. באחת הרשתות הערביות, אחד המרואיינים אמר בשידור שהוא לא מתפלא שהיטלר רצה להשמיד את היהודים - ואמר שהם מזמינים לעצמם עוד היטלר״. 

"המלחמה נכפתה על ישראל". נאיל זועבי בראיון לרשת טלוויזיה ערבית (צילום :באדיבות המצולם)

על אף האיומים והגידופים שמופנים אליו, בכל ראיון וראיון, זועבי חוזר ואומר כי מדינת ישראל לא בחרה את המלחמה שנכפתה על אזרחיה, שממשלת ישראל נגד פגיעה בחפים מפשע בעזה - ואף דורשת מהם להתפנות כדי להגן על חייהם: ״מה שמעכב את ההגעה למטרות המלחמה של ישראל הוא פינוי האוכלוסייה האזרחית בעזה - בניגוד לחמאס שמשתמש בתושבים כמגן אנושי - והופך את בתי הספר, בתי החולים ובתי המגורים בעזה למפקדות טרור. אנשי חמאס תיארו לעצמם שתהיה תגובה ישראלית, אך לא עניין אותם מה יקרה לעם שלהם אחרי שצה״ל יגיב. האמת היא שלא אכפת להם כלל מתושבי עזה. אני מקווה שהראיונות וההסברים שלי מחלחלים לאט לאט בעולם הערבי - ובכלל בעולם. בחלק מהראיונות שלי, אפילו גרמתי למראיינים שהיו נגד ישראל להצדיק אותי ואת טענותיי - וזהו ניצחון קטן וחשוב עבורי - ועבור ההסברה הישראלית כולה״.