הדיווחים והידיעות על התקדמות לקראת עסקת חטופים הולכים ונערמים. העיתונאי ברק רביד שדיבר עם כמה מיועציו של הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן, משתף בתכנית "שבע-תשע" של אודי סגל וגיא פלג ב-103FM באלטרנטיבה שהציעו האמריקאים לנתניהו בחדרי חדרים: "אומנם אולי לא תשיג את הניצחון המוחלט כפי שאתה מתאר אותו בחודשים האחרונים, אבל אנחנו מציעים לך משהו במקום - אם תעשה את העסקה הזאת, דבר ראשון אתה תשחרר את החטופים, אתה אומנם תאלץ לסיים את המלחמה, אבל תוכל לקבל מסלול להסכם שלום היסטורי עם סעודיה ובעצם לעזור לבנות את אותה ברית אזורית".

לא מסתתרים: כל הפרטים על האירוע הפומבי הראשון של אביב גפן וארוסתו
נותן צ'אנס לעסקה: נתניהו דחה שוב את הפעולה ברפיח | דיווח

הוא מרחיב על ההסכם הסעודי ואומר: "זה כמו שראינו בהסכמי אברהם, רק פי 100 יותר גדול. נתניהו יצטרך להחליט האם המורשת שלו תהיה השבעה באוקטובר או שהיא תהיה שאולי הוא יוכל להשיג הסכם שלום עם סעודיה". 

על אמצעי הלחץ שיש לאמריקאים על סינוואר הוא מתייחס בנפרד: "זו באמת שאלה טובה כי רוב קלפי הלחץ שלנו כבר נעלמו ולא איתנו, נותר רק רפיח. יש הרבה אנשים, גם בבית הלבן וגם בלשכת ראש הממשלה, שסבורים שחמאס באמת מורתע מהנושא הזה של מבצע ברפיח, אני לא משוכנע שזה המצב, אבל זה בעצם נותר קלף הלחץ האחרון של ישראל". 

"שימו לב להודעה שביידן הוציא בסיום השיחה עם נתניהו, השורה האחרונה של ההודעה אמרה 'הנשיא חזר על עמדתו הידועה בנושא רפיח'. כשהאמריקנים רוצים להגיד שהם מתנגדים למשהו, הם יודעים להגיד את זה טוב מאוד, זה לא הופיע בהודעה ולכן אני בכלל אתפלא אם אנחנו נגלה שחל שינוי ושאם חמאס יגיד 'לא' לעסקה הזאת, יכול להיות שישראל באמת תצא למבצע ברפיח, ואם ישראל תצא למבצע ברפיח, זה אומר שהנשיא ביידן נתן אור ירוק לזה. אני חושב שחמאס, אני מניח, יודע את זה היטב", הוסיף רביד.

כשנשאל על צווי המעצר הבינלאומיים על בכירים מישראל, טען: "אני לא חושב שזה ספין, אני לא חושב שנתניהו ממציא פה משהו שלא קיים.  אני לא יודע על שום החלטה שהתובע קיבל להוציא צווי מעצר כאלה, אבל אני מניח שזה הדבר שגרם ללחץ הזה בישראל שאולי זה יקרה".

הוא מדגיש כי "לארה"ב יש אמצעי לחץ על התובע בבית הדין הבין-לאומי בהאג. הממשל האמריקני תמיד יכול להחזיר את הסנקציות שממשל טראמפ הטיל על בית הדין בהאג. אני עוד לא רואה את זה קורה, כי לפחות ממה שאני שומע מאנשים פה, אף אחד לא מכיר החלטה שהתקבלה להוציא צווי מעצר. יש לחצים על התובע, הדבר הזה בהחלט נשקל בעקבות אותם לחצים, אבל לפחות אני לא מכיר ואני לא שמעתי פה אדם אחד שמכיר את זה שהתקבלה החלטה לעשות את זה".