בטקס חגיגי הונחה אבן הפינה למגדל הראשון ב"עמק הביוטק" הצמוד לבית החולים שיבא בתל השומר. הפרויקט הייחודי מוקם בשיתוף עם עיריית רמת גן, אוניברסיטת בר אילן וגופים מובילים נוספים בתחומי המחקר הרפואי והאקדמיה.

המגדל הראשון, בגובה של כ-18 קומות, ייבנה באמצעות חברת מגדל, בהשקעה מוערכת של כמיליארד שקל. בהמשך מתוכננים להיבנות במתחם שני מגדלים נוספים, שייעודים למחקר ופיתוח מכשור רפואי. זאת, לצד לימודים אקדמיים בתחומי הרפואה, בין היתר לבני נוער מרמת גן.

"יוקם כאן עמק הבריאות המוביל בארץ ומהמובילים בעולם, שיכלול מחקרים, פיתוחים, מכשורים ותכשירים רפואיים ומרכז לימודי לבני נוער", ציין סמנכ"ל בית החולים שיבא, אבי ברוך, המוביל את הפרוייקט המורכב מטעם בית החולים – "זה חזון שהופך למציאות ויש לי גאווה כפולה: כעובד בית החולים שיבא וכתושב רמת גן". 

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, ציין כי לאחר חמש שנים של העלאת רעיונות וגיבוש תוכניות, הפרוייקט שימתג את רמת גן כעיר הבריאות של ישראל, יוצא לדרך. 

"החלום מתגשם, זהו יום מרגש מאוד", הוא אמר בטקס החתימה על מגילת ההקמה – "האלטק ואלי יהווה גם מרכז אוניברסיטאי ומוקד עלייה לרגל למומחים מכל העולם, ילדים ילמדו כאן לעשות דברים טובים. יוקם כאן קומפלקס ייחודי ענק, שישלב מדע, מחקר ורפואה. זו בשורה גדולה למדינת ישראל ולעיר רמת גן".

מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס, ציין בטקס כי המתחם יהווה מרכז ביו-טכנולוגי חדש ופורץ דרך.

"יש התגשות בשיבא. לפני חמש שנים התחלנו לחשוב על עניין פיתוח החדשנות והיום החלום מתחיל להפוך למציאות", הוא ציין – "מדינת ישראל נלחמת כיום בשתי מלחמות: במלחמה האמיתית בדרום, בצפון וביו"ש עם הגיבורים האמיתיים. אבל יש עוד מלחמה – על עתידה של החברה במדינה חופשית ומתקדמת".

אנחנו רוצים להשפיע באמצעות הקומפלקס החדש ולשנות את הרפואה בעולם. זה קורה בזכות אסטרטגיה של שיתוף פעולה עם גורמים מובלים באקדמיה, במחקר, עיריית רמת גן ויזמים שמשקיעים במיזם. בית החולים שיבא ממוקם 949 מטרים מאוניברסיטת בר אילן וטבעי שיהיה בינינו שיתוף פעולה הדוק בתחומי המחקר והאקדמיה".

בטקס השתתפו בכירים נוספים מתחומי האקדמיה והמחקר, שהביאו משאלה שעמק הבריאות החדש יהפוך את המנוף להפיכתה של ישראל למוקד משיכה למייטב המומחים והמוחות בתחומי המחקר והפיתוח הרפואי ולחברות מחקר ופיתוח מובילות בעולם.