רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג, אירחה היום (חמישי) את ״פורום נשות הפצועים״, בבית הנשיא. בפגישה נכחה גם חברת הכנסת מיכל וולדיגר התומכת ומלווה את פעילות הפורום. 

לאחר פרוץ המלחמה הוקם הפורום על ידי נשים שבעליהן נפצעו במהלך הלחימה במסגרת שירותם הצבאי או כתוצאה מפעולות איבה. מטרתו של הפורום היא להעלות את המודעות למורכבות היום-יומית איתה מתמודדות בנות זוגן של פצועי המלחמה. פציעתו של בן הזוג משליכה על כל המשפחה , כפי שאמרה אחת המשתתפות במפגש: "בן זוגי נורה אך כל המשפחה נפגעה". 

משתתפות המפגש שיתפו בקשיים הרבים בהתמודדות עם השינוי העצום בחיי המשפחה לאחר פציעת אבי המשפחה, הקשיים במיצוי הזכויות ואף ההתמודדות שלהן מול מקום העבודה.

אחת הנשים שנכחו במפגש, שיתפה כי משפחתה התגוררה בכרם שלום, ובשבעה באוקטובר בעלה הגן עליהם תוך שהוא מחזיק את ידית הממ״ד: ״נכנסו אלינו מחבלים הביתה בשמחת תורה. בעלי החזיק את הדלת של הממ״ד שלא יכנסו והם פוצצו מטען. אני והילדים יצאנו ללא פגע, בעוד הוא קטוע ביד ימינו. בעלי היה מאושפז חמישה חודשים בשיקום והוא לומד את החיים מחדש עם פרוטזה. אנחנו גם מפונים וגם פצועים.

המענה הכי גדול שהפורום נותן הוא המעטפת למשפחות,  יצרנו לעצמנו קבוצת תמיכה, זה משהו שהיינו מצפות מגורמים רשמיים לעשות״.

משתתפת אחרת סיפרה כי בעלה שמשרת בקבע נפצע בסג׳עאיה: ״אנחנו רגילים שהוא לא בבית, השינוי היה שאני נעדרת מהבית. הבת שלי בת ה-8 אמרה לי: ׳אמא זה כאילו שהלכת ללדת ולא חזרת מבית החולים׳״.

רעיית הנשיא, שוחחה עם הנשים והקשיבה לקשיים איתם הן מתמודדות. היא פתחה את דבריה ואמרה: ״אני נרגשת מאד לשמוע אתכן, בביקורנו הרבים בבתי החולים אנחנו פוגשים את הפצועים ושמחים לראותם מתאוששים אך אני מבינה שההתמודדות המשפחתית לעיתים רק מתחילה עם המעבר לשיקום והשיבה הביתה. התמיכה ההדדית והשיתוף, הם חלק בלתי נפרד מתהליך הריפוי והשיקום ואני שמחה לראות אתכן תומכות האחת בשנייה. 

העלתן נושאים ומורכבויות חשובים וכואבים ועלינו לפעול להקל עליכן עד כמה שניתן, לפשט את ההליכים ולהנגיש את הסיוע. זהו חלק ממחויבות המדינה לאזרחיה."

חה״כ מיכל וולדיגר, שמלווה את פעילות הפורום ויזמה את המפגש, הוסיפה: ״לאחר שנפגשתי עם נשות הפורום הבנתי שהמדינה רואה את הפצוע בלבד, ובקושי את סביבתו. מעבר לפגיעה שחווה המשפחה יש בכך פגיעה בפצוע עצמו – היות ולבני משפחתו אין את הכלים לתמוך בו ולסייע לו. אני מודה לנשים היקרות על השיתוף ולגב׳ מיכל הרצוג, רעיית הנשיא, על שיתוף הפעולה. יחד נספק מענה לכל הקשיים והאתגרים ונביא לשינוי המיוחל״.