גיא צור, לשעבר מפקד זרוע היבשה, עוצבת הפלדה, עוצבת סיני וחטיבה401, התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ואמר לגבי מטרות המלחמה והכניסה לרפיח כי: "הגדרנו שתי מטרות נכונות בעיניי, לחסל את שלטונו של חמאס ברצועה ולהחזיר את החטופים. שבעה חודשים אנחנו נלחמים ופגענו קשה מאוד בחמאס ואני חושב שההישגים הצבאיים באמת משמעותיים, אבל ממשלת ישראל החליטה שחמאס יישאר בשלטונו בכך שהיא לא סימנה חלופה".

צה"ל נכנס אתמול לרפיח: "נועד למנוע את האפשרות שהעזתים יברחו למצרים"
הותר לפרסום: רס"ר דן קמחג'י ורס"ר נחמן נתן הרץ נהרגו מפגיעת הכטב"מ בצפון

עוד הוסיף ואמר כי לדעתו, אין לכניסה לרפיח ערך במיוחד, אלא אם היא מביאה להחזרת החטופים. "הדבר המרכזי שאותו עוד אפשר להשיג ולא השגנו זה החזרת החטופים. אם במסגרת המשא ומתן, הפעלת הכוח קצת משפיעה, אז זה יופי. אני חושב שאם נאמר את האמת שהמלחמה הזו נגמרה ואנחנו כבר צריכים לתת מענה בצפון, ובעתיד כשתהיה פה ממשלה שמוכנה להסיר את חמאס משלטון, נעשה את המעשה הנדרש. לא הריגת סינוואר, לא חיסול עוד שלושה-ארבעה גדודים כדי להגיד שעשינו משהו, אלא הסרת חמאס מהשלטון, רק זה באמת יביא ניצחון".

הפצצות במזרח רפיח  (צילום: רשתות ערביות)
הפצצות במזרח רפיח (צילום: רשתות ערביות)

לגבי ציפיותיו מהכניסה לרפיח הסביר צור: "רפיח היא עיר מורכבת, אבל היא פחות מורכבת ממקומות אחרים. אני חושב שכל מי שיכול היה להסתדר ברפיח, מתארגן על עצמו, לכן כנראה שהאתגר ברפיח יהיה גדול יותר, מאשר אם היינו עושים את רפיח במקביל, אותם ארבעה גדודים. השאלה באמת אם נכבוש את רפיח. אני חושב שאין כוונה לכבוש את רפיח". 

עוד הוסיף ואמר: "אנחנו רואים שיש שם בסך הכול שתי חטיבות. אני יותר חושב שבאמת מישהו חושב שזה מרחיק את חמאס ונותן עוד קצת סיכוי להחזיר החטופים. אני חושב הפוך, אני חושב שאפשר להגיע לעסקה, כי ממילא הפסקנו את המלחמה ולכן אני חושב שזה די מיותר ויכול לעלות לנו במחירים כבדים ובסופם לא נרוויח הרבה".