ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה יגיעו אלפי חניכי תנועת הנוער העובד והלומד לבתי העלמין הצבאיים כמדי שנה, ויחלקו זרי פרחים ללא תשלום למשפחות השכולות הפוקדות את המקום, שבעה חודשים לתוך האובדן הבלתי נתפס של שבעה באוקטובר והמלחמה.

מכשול אחד ירד: הסעיף השנוי במחלוקת במו״מ לעסקה הוסר
מיכאל בן ארי תוקף: "ערוך ומוכן להביס את הכנופייה של הפרקליטות"

בתנועה מספרים כי גם בימים אלה מדריכים, חניכים ורכזים שאיבדו את חבריהם מפרוץ המלחמה בוחרים להמשיך ביתר שאת את המפעל החינוכי המאחד והחשוב הזה, לחיזוק המשפחות השכולות בשעה הקשה.

הפעילות ביום הזיכרון היא חלק ממפעל "זר לנופל - צרור פרחים למשפחות השכולות", שמתקיים זו השנה ה־44 ברציפות, ובו ייקחו חלק יותר מ־5,000 חניכי הנוער העובד. המיזם נוסד ב־1980 על ידי שמעון אהרון, ממייסדי מושב כפר רות, חקלאי ומגדל פרחים.

בשנת 1981 הנוער העובד והלומד הצטרפה למפעל זה והרחיבה אותו לכל רחבי הארץ, בשיתוף פעולה מלא של היחידה להנצחת החייל באגף משפחות והנצחה שבמשרד הביטחון. במסגרת המבצע יחולקו יותר ממיליון פרחים, שאוגדו בכ־135 אלף זרים.

רועי טיברמן, מדריך בתנועה: "השנה יום הזיכרון מקבל משמעות כפולה עבורי, עם מותו של חניך בתנועת הנוער העובד והלומד סמ"ר טל שביט ז"ל, בכרם שלום בשבוע שעבר. טל היה אישיות מיוחדת, וגדל על ברכי הציונות ואהבת הארץ. השנה אנחנו מכבדים גם את זכרם של עשרות בוגרי התנועה שקיפחו את חייהם בהגנה על המולדת".

אריאל כץ, רכז מחלקת הנח"ל בתנועה ורכז "זר לנופל", מוסיף: "אנחנו רואים במפעל ערך חינוכי רב עבור בני הנוער. ההיכרות עם סיפורי הנופלים, בהם אלפי נופלים בוגרי התנועה שמסרו את נפשם, וכן העמידה לצד המשפחות, מחזקות את הקשר, החיבור והאהבה לחברה ולמדינה שלנו".